پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دیدارعباس پاپی زاده با جمعی از اساتید و دانشجویان گرجستانی

صبح امروز عباس پاپی زاده نماینده مردم شریف دزفول در مجلس شورای اسلامی با جمعی از اساتید و دانشجویان رشته خبرنگاری و نویسندگی کشور گرجستان دیدار کرد.

گرجستانی (۱)به گزارش دزمهراب به نقل از دزنیوز، دراین دیدار مهندس پاپی زاده ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور این افراد در شهرستان دزفول اظهار داشت: کشور ایران و کشورهای حوزه قفقازب خصوص گرجستان یک سابقه تاریخی مشترکی دارند و این سابقه تاریخی موجب شده که هر دو کشور در بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی به هم نزدیک باشند، این اشتراکات باید زمینه را به گونه ای فراهم کند تا تبادلات فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور بیشتر شود.
پاپی زاده با وجود تشابه فرهنگی و سابقه تاریخی که بین ایران و کشورهای حوزه قفقاز وجود دارد عنوان کرد: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم در حوزه اقتصاد، فرهنگ و موضوعات اجتماعی ارتباط مناسبی را برای همکاری برقرار کنیم.

وی افزود: با اشاره به اینکه دو کشور ایران و گرجستان ظرفیت های مناسبی برای همکاری دارند، ما خواستار افزایش مراودات اقتصادی ایران و کشورهای حوزه قفقاز بویژه گرجستان هستیم.
مهندس پاپی زاده اظهارداشت: درمجلس و دولت تلاش می کنیم ارتباط اقتصادی با کشور گرجستان را بیشتر کنیم تا از این طریق شاهد صادرات محصولات کشاورزی به گرجستان باشیم.

اخبار مرتبط