پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

رمزآشوب از تقلب 88 تا تورم 91

 

به گزارش فرهنگ نیوز این روز ها ایران پر شده از رکورد هایی بی مانند . اصلا همه چیز به طاق چسبیده . همه چیز در بالاترین حد است . شاخص بورس در اوج است . قیمت دلار روی ریال را چنان برده که با هر سه هزار تومان یک دلار هم نمی توان خرید . طلا هم که همچون قطار سریع السیر در هیچ ایستگاهی توقف نکرده و بدون هیچ ترمزی به پیش می رود . وارد بازار بورس هر کالایی که می شوی قیمت ها یا نجومی است یا ناخوانا بعضی از مغازه ها از فروش اجناسشان جلوگیری می کنند. اجناس وارداتی بیش از سه برابر قیمت واقعی خودشان به فروش می رسد . این ها همه حال امروز بازار ماست ولی بی خبر از اندکی حرکت مثبت از جانب بانک محترم مرکزی و اقای بهمنی و البته دکتر حسینی . دولت به تاسیس یک اتاق سه در سه با عنوان مرکز مبادلات ارز بسنده کرده است . سوالی که همه ذهن ها را به هم ریخته این است که سکوت دولتی ها چه معنایی دارد ؟ آیا این سکوت معلول علتی به نام تحریم است ؟ یا نه تحریم هم هدفش انقدر بزرگ نبود ؟ ایا ایران خود دچار بیماری اقتصادی شده و این افت ها از داخل است و خارج نقشی ندارد ؟

تحریم ها بی اثر نیست ولی اثر گذار هم نبوده است . به دلیل نوع تشکیلات بازار ایران و عدم وابستگی حیاتی بازار ایران به کشور های غربی وقتی تحریمی هم شکل می گرفت فلج کننده نبوده است پس نتیجه این سرکشی دلار و طلا در چیست ؟ عده ای از بازاری ها دلال ها را علت این امر می دانند . دلال ها کله گنده ها یا همان مهره های اصلی را بانی چنین بلبشویی می خوانند و زمانی که به آن کله گنده ها می رسیم انقوت است که اقتصاد و سیاست به هم گره می خورد .

عده ای از استاتید اعتقاد دارند امروز دلار کالایی نایاب شده و دیگر ارز به حساب نمی آید . علت افزایش یک کالا احتکار است . پس امروز دلار و طلا توسط محتکرین از بازار جمع شده است . چه کسی قدرت خرید این حجم از دلار و طلا را دارد ؟ کسی که صاحب قدرتی نجومی و ثروتی افسانه ای باشد . پس این بازار خراب ثمره ی یک فتنه ای است برای به زمین زدن انقلاب این بار از کانال اقتصاد وارد شده است . فتنه سیاسی میدانی است در بیرون خانه ولی فتنه اقتصادی در ابتدایی ترین نیاز های مردم از غذا پوشاک و مسکن سر در میاورد . می خواهم گریزی بزنم به بازگشت بانیان فتنه سیاسی 88 به ایران و میزبانی اوین از این عزیزان.

امروز تمام فراری ها از فتنه 88 با پای خود از فراز مرز ها به ایران امده اند . ایا در این سه سال بی کار بوده و نقشه ای نمی کشیده اند ؟ ایا فتنه اقتصادی از دل همان فتنه گران 88 بیرون خواهد آمد ؟ شجریان هم به ایران بازگشت . او که سیاسی نبود . وضعش در کنار خوانند های لس انجلسی خیلی بهتر از اینجا بود پس علت بازگشتش چیست ؟ سخنان ابطحی در دادگاه جالب بود که می گفت تقلب رمز آشوب بود . آیا تورم می تواند رمز آشوب های احتمالی باشد ؟ آیا شب عید که پیش بینی ها از تورم 40% خبر می دهد می تواند اغاز یک فتنه باشد ؟ امید ما به خداوند است و تنها از او یاری می خواهیم که اگر فتنه ای دیگر در راه است ما را از زمره ولایت مداران قرار دهد تا با چنین چراغی راه را بتوانیم از میان غبار های فتنه گون پیدا کنیم و در این فتنه که زندگی و دخل خرج همه را هدف گرفته با افتخار بیرون بیایم .

و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین

اخبار مرتبط