پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

روز اول دوره صراط4 در دزفول برگزار گردید + گزارش تصویری

به گزارش دز مهراب نخستین روز دوره تقویت دانش رسانه ای روز جمعه 11 بهمن ماه در دانشگاه جهادکشاورزی دزفول برگزار شد.

طبق برنامه ای که برگزار کنندگان این دوره به مخاطبین داده بودند در روز اول دوره موضوع سینما، محور برنامه ها بود. در آغاز برنامه فیلم سینمایی نجات سرباز رایان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که محصول سال 1998 می باشد پخش گردید و توسط آقای مصطفی پورکیانی از اعضای مجموعه مهراب صحبت ها و نقدهایی پیرامون این فیلم مطرح گردید.

 همچنین در ادامه یکی از اعضای موسسه مهراب فضای ژورنالیستی سینما را برای مخاطبین تحلیل و شرح داد. وی با معرفی سایت ها و مجلات سینمایی از نبود یک سایت یا مجله سینمایی با نگاه انقلاب اسلامی به سینما گفت و افزود: تا زمانی که تمام نیرو های حزب اللهی سراسر کشور ضرورت ورود به مسئله ی مهم رسانه را درک نکنند موفقیت در این عرصه برای نیرو های متعهد جسته و گریخته و کم دوام خواهد بود.

IMG_1801

پس از این دو نشست شرکت کنندگان نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه و پس از استراحت کوتاهی آماده شنیدن سخنرانی آقای سید محمد حسینی سردبیر مجله سینما رسانه شدند.

آقای حسینی پیش از سخنرانی  و به محض ورود به محل برگزاری این دوره به صورت پراکنده گفت و گو های کوتاهی را با حاضرین انجام می داد و این اتفاق فضای دوستانه ای را میان او و مخاطبین دوره به وجود آورد.

سید محمد حسینی در این دوره دو سخنرانی یک ساعته انجام دادند. وی در سخنرانی نخست خود مولفه های سینمای دینی را برشمردند و در قسمت دوم صحبت های خود با نشان دادن صحنه هایی از فیلم سینمایی “تولد یک پروانه” مصداق های عینی صحبت های خود را پیش روی مخاطبین قرار دادند.

IMG_1853

IMG_1863

سردبیر مجله سینما رسانه همچنین در پایان صحبت های خود به سوالات برادران و خواهران شرکت کننده پاسخ دادند.

لازم به ذکر است که روز دوم دوره آموزشی تربیتی صراط4 ان شاالله در تاریخ جمعه 18 بهمن ماه برگزار خواهدشد و به موضوع نقش تلویزیون در اثرگذاری فرهنگی بر روی فرد و خانواده اختاص خواهد داشت. استاد این هفته جناب آقای دکتر عبدالکریم خیامی(استاد دانشگاه و رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما) خواهند بود و حضور در سخنرانی آقای خیامی برای عموم برادران و خواهران آزاد است. مکان روز دوم دوره متعاقبا در همین سایت اعلام خواهد شد.

ضمنا روزهای سوم و چهارم دوره در روزهای پنجشنبه 24 و پنجشنبه 1 اسفند برگزار می شود.

برادران علاقه مند می توانند جهت اطلاعات بیشتر و گرفتن پاسخ سوالات خود با  شماره 09166438763 تماس بگیرند. خواهران علاقه مند نیز می توانند با شماره 09356197849 تماس بگیرند.

برخی تصاویر دوره را در زیر می توانید مشاهده کنید:

IMG_1785IMG_1829

اخبار مرتبط