پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

رونمایی از یازده مجموعه شعر، حاصل کار شاعران دزفول در دو سال اخیر

به گزارش دزمهراب عصر امروز پنجشنبه، مراسم رونمایی از یازده مجموعه شعر که طی دو سال اخیر نوشته و به چاپ رسیده اند با حضور شاعران و عموم مردم در سالن اداره ارشاد دزفول برگزار شد.

این مجموعه شعرها توسط انجمن شعر دزفول و زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد دزفول معرفی شده؛ لازم به ذکر است چاپ بیش از ده مجموعه شعر جدی طی دو سال اخیر حادثه ای کم نظیر در سطح شعر دزفول است چرا که با رصد شعر خوزستان آشکار میشود در جای دیگری از استان تا کنون این اتفاق رخ نداده است.

در این آیین که با قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول طی سخنانی کوتاه گفت: امروز جامعه ایی توسعه یافته تلقی میشود که بتواتد در کنار شاخص های اقتصادی،  بر نقش هنرمندان تاکید کند.

نادر سعادتی فرد اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در این جمع حضور یافته ام و امیدوارم این قدم ها و قلم ها همچنان در رشد و شکوفایی اعتلای هنر نویسندگان سرفراز و بلند باشد.

در ادامه برنامه تعدادی از شاعران این مجموعه شعر ها که حضور داشتند به روی سن رفته و نمونه ایی از اشعار خود را که به چاپ رسیده بود، قرائت و سپس از آنها تقدیر به عمل آمد.

همچنین در بخش دیگر برنامه استاد عباس عبادی، طی صحبت هایی اذعان نمود: در بین مردم صاحب عقیده و اندیشه ی دنیا، ما را با شعر میشناسند و تابلو و ویترین ما شعر ماست. از گذشته دور تا به امروز شعر ما به عنوان یک جریان اندیشه ساز مطرح بوده است.

وی افزود: ما امروز با شاعرانی سروکار داریم که دارای تنوع صدا و سبک هستند ولی در یک نوع و آنهم پاسداشت انسانی ویژگی مشترک دارند و کمترین کار ارج نهادن به آن است.

لازم به توضیح است که مجموعه شعرهای رونمایی شده عبارتند از:غم مچه دلخین دزفیلی از حبیب شوکتی نیا، اَ کوتیون تا دسبیل از احمد عبدالهی، آفتابه شاد از محمدرضا طاهر نسب، کمی اندیشه از عبدالکریم قیطانی فرد، چنین نیست از میثم خالدیان، از درخت توت بالا میرفتم و برایشان انگور میچیدم از سیاوش سبزی، اندیمشک پلاک نه از ارمغان بهداروند، پیراهنی برای پل سفید از سعید سروش راد، آفتاب گردان های سرگردان از رضا روشنی، مرگ در 31 سالگی این پیراهن از محمود حسینی و گل های چرنوبیل از صمد آبروشن.

IMG_0014 IMG_0018 IMG_9918 IMG_9926

اخبار مرتبط