پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول در فرمانداری تشکیل جلسه داد

به دنبال پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های سیل آسا در استان خوزستان از امروز ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول به منظور هماهنگی دستگاههای اجرایی عصر دوشنبه در محل این فرمانداری تشکیل جلسه داد.

فرماندار ویژه دزفول در این نشست گفت:طبق گزارش هواشناسی در روزهای آینده سامانه بارشی شدیدی وارد منطقه شده که باید با تدوین برنامه منظم و ارائه راهکار مناسب از بروز حوادث غیرمترقبه جلوگیری کرد.

ˈعبدالرضا احسانی نیاˈ بابیان اینکه حوادث غیر مترقبه را باید جدی گرفت تا در سخت ترین شرایط دچار بحران و آسیب نشد افزود:شهرستان دزفول در سال گذشته سه بار با بارندگی بالای 60 میلیمتر مواجه شدکه امسال نیز ممکن است این اتفاق تکرار شود.

وی ادامه داد:هواشناسی دزفول میزان بارندگی دو روز آینده را 26 میلیمتر اعلام کرده که باید مردم به ویژه عشایر ساکن در کنار رودخانه آمادگی کامل را داشته باشند.

فرماندار ویژه دزفول افزود :گودبرداری و حفاری هایی که در سطح شهر انجام شده در مواقع بارندگی حادثه ساز شده به طوریکه در سال گذشته بیشتر خسارت وارد ناشی از این حفاری و گودبرداری ها بود.

احسانی نیا فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای کمک رسانی به افراد هنگام آبگرفتگی و سیل را ضروری دانست و گفت:در سال گذشته برای ساکنان عباس آباد و روستاهای زاویه نیز مشکل ایجاد شد و سه نفر به دلیل شدت جریان سیلاب گرفتار شدند که به دلیل فقدان امکانات و تجهیزات لازم با فروکش کردن أب این افراد نجات یافتند.

وی میزان بارندگی پاییز امسال در دزفول را 32 میلیمتر اعلام کرد و افزود:این مقدار بارندگی نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش دارد.

فرماندار ویژه دزفول میزان بارندگی سال گذشته را 300 میلیمتر عنوان کرد و گفت:این بارندگی موجب افزایش دبی رودخانه ، رونق کشاورزی منطقه شد اما خساراتی نیز به دنبال داشت.

ˈمحمد ابوالحلاجˈ معاون امور شهری شهرداری دزفول نیز با اعلام آمادگی شهرداری گفت:نیروهای اجرایی،خدمات شهری،خدمات موتوری و آتش نشانی به صورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی به مردم در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه هستند و با تجهیزات کامل در اسرع وقت به نجات حادثه دیدگان خواهند شتافت.

وی افزود:در خصوص گودبرداری های سطح شهر نیز اخطارهای لازم داده شده که مهندسین ناظر نیز باید در این راستا همکاری نمایند.

بخشدار مرکزی دزفول نیز طی سخنانی گفت:در روستاهای زاویه ها به دلیل وجود رودخانه میانرود و سیل بنداحتمال بروز حادثه و خطر وجود دارد که برای جلوگیری از حوادث احتمالی به ساکنین هشدار داد.

ˈغلامعلی سعادتپورˈ افزود:در روستاهای بنه علوان و روستاهای دیلم سفلی و قسمتی از اراضی کشاورزی محمدبن جعفر نیز احتمال سیل و آبگرفتگی وجود دارد.

وی اظهار نمود:به دهیاران و عشایر در این خصوص هشدار داده شده تا دچار مشکل نشوند.

در این نشست مقرر شد جهاد کشاورزی در خصوص بارندگی سیل اس به کشاورزان اطلاع رسانی کند و تیم های عملیاتی آب، برق و گاز برای کمک رسانی احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.

موج جدید بارندگی از عصر روز دوشنبه شمال استان خوزستان را فرا گرفته و به صورت پراکنده ادامه دارد.

80909840-5208391

ایرنا

اخبار مرتبط