پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

ستاد هم‌اندیشی گرامی‌داشت روز چهارم خرداد،در فرمانداری دزفول برگزار شد

در روز چهارم خرداد باید روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت مردم دزفول بازخوانی شود.

به گزارش دزمهراب به نقل از شبستان «محمد حیدری»،روز یکشنبه ۸ ادیبهشت در جلسه ستاد هم‌اندیشی گرامی‌داشت روز چهارم خرداد، اظهار کرد: رویداد چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری مردم دزفول اتفاق بزرگی در تاریخ انقلاب است که متاسفانه برنامه های این روز به مراسمات ساده تنزل یافته است.

سرپرست فرماندار ویژه دزفول، با بیان اینکه چهارم خرداد نیاز به معرفی در دزفول ندارد بلکه باید این روز در کل کشور معرفی شود، افزود: در این روز باید روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت مردم دزفول بازخوانی شود لذا باید برنامه ریزی خوبی برای رسیدن به این هدف داشته باشیم.

وی تصریح کرد: روز دزفول یک رویداد بزرگ ملی است که در تقویم نیز ثبت شده لذا باید برنامه‌ریزی پنج ساله برای رسیدن به اهداف بلند داشته باشیم تا هر سال یکی از این برنامه ها را پیش ببریم.

«عباس پاپی زاده»، نیز در این نشست، عنوان کرد: دزفول نماد وحدت اقوام و نماد مقاومت و پایداری کشور است و باید سالانه یکی از ابعاد فرهنگی اجتماعی شهرستان دزفول را به مناسبت ۴ خرداد برای همه کشور برجسته سازیم.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه با توجه به اتفاقات اخیر شهرستان دزفول، مطلوب است که امسال بُعد وحدت شهرستان را به همگان معرفی کنیم، اذعان داشت: چهارم خرداد بسیار بزرگتر از آن است که برخی آن را دستخوش مسائل سیاسی کنند.

وی با بیان اینکه چهارم خرداد روز دزفول را باید به عنوان نماد مقاومت و پایداری دزفول سطح کشور و جهان اسلام معرفی کنیم، ادامه داد: در حال تعیین ردیف بودجه ای برای چهارم خرداد از محل اعتبارات استانی هستیم.

پاپی‌زاده، با اشاره به اینکه برای چهارم خرداد امسال نیز یک بودجه موقت از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده که در مراحل پایانی اخذ آن هستیم، ابراز کرد: برنامه ای کلیشه ای برای روز مقاومت و پایداری کافی نیست.

سروان امیر قمر معاونت فرهنگی سپاه دزفول، هم جشنواره تولیدات دیجیتال، همایش های مردمی و فضاسازی را از جمله برنامه های سپاه در روز چهارم خرداد دانست و گفت: احتمالا مراسم رونمایی از موشک دزفول در سطح شهرستان طی روز چهارم خرداد برگزار شود.

در ادامه محسن زرشناس مدیر روابط عمومی شهرداری دزفول، اضافه کرد: به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول، کلنگ زنی و افتتاح چند پروژه در دستور کار شهرداری دزفول قرار دارد، همچنین در این روز استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای شهروندان دزفول رایگان خواهد بود.

لازم به ذکر است، به پاس مقاومت و ایثار مردم دزفول در دوران دفاع مقدس، در تقویم رسمی چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری روز دزفول نامگذاری شده است

اخبار مرتبط