پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

سهم دزفول از صدا وسیمای خوزستان

نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه دزفول”حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی”به منظور ارتقای سهم شهرستان دزفول از رسانه ی ملی و صدا و سیمای خوزستان با مدیر کل صدا و سیمای استان خوزستان  در شهرستان اهواز دیدار کرد.

در این دیدار “مهندس احسانی نیا “فرماندار ویژه ی دزفول ،“آقای مقدسیان “مسئول رادیو شهری دزفول ، “بهزاد ژولایی”دبیر هیئت رزمندگان دزفول و “حسین صالحی”مشاور فرهنگی امام جمعه  ایشان را همراهی نمودند.

“حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی”با تشکر از آقای رحیمی برای پوشش تصویری عزداری مردم ولایتمدار دزفول در ۷ محرم الحرام گفت:این برنامه شروعی برای تهیه ی گزارشهای تصویری بعدی از مراسمات ویژه و خاص این شهرستان در آینده خواهد بود و باید نقایص و کاستی ها با بازنگری برطرف گردد.

ایشان با اشاره به مراسماتی چون عزاداری و روضه خوانی بازاریان دزفول در “بازار قدیم” افزود:با توجه به موقعیت خاص مردم دزفول و خدمات ارزنده ی آنان ، شایسته است تا از برنامه هایی چون دعای ندبه دزفول و روضه خوانی بزرگ بازاریان در بازار قدیم که به صورت مردمی و با قدمتی بیش از ۸۰ سال برگزار می شود تصویر برداری و برای پخش در صدا و سیمای خوزستان و رسانه ی ملی مورد استفاده قرار گیرد .

امام جمعه دزفول افزود : شب اربعین حسینی مراسم عزاداری یکپارچه مردم در روبروی “امامزاده رودبند ” با حضور مداحان بزرگی چون “حاج صاق آهنگران” و “نزار قطری”برگزار خواهد شد .

“آقای مسلم رحیمی” در این دیدار با تاکید بر پخش مراسم عزاداری شب اربعین مردم دزفول از صدا و سیمای مرکز خوزستان و شبکه های سراسری از تهیه و پخش مستندهایی با موضوع خوزستان در انقلاب برای پخش در ایام دهه ی فجر امسال خبر داد و افزود:از شهرهایی چون اهواز و دزفول در خصوص چهارشنبه سیاه و اتفاقات آن در شهرهای خوزستان مستند هایی ۲۰ دقیقه ای ساخته خواهد شد  تا در ایام یوم الله ۲۲ بهمن در صدا و سیمای خوزستان پخش شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان در ادامه افزود: حضور مردم در عزاداری ۷ محرم بسیار باشکوه بود ولی شکوه آن در تصاویر به صورت کامل به نمایش گذاشته نشد ولی در حد امکان نواقص تصویر برداری عزاداری ۷ محرم الحرام در مراسم های آتی برطرف خواهد شد.

“مهندس احسانی نیا” از عدم پخش کامل عزاداری مردم دزفول و سخنرانی “دکتر محمد رضا سنگری” پژوهشگر عاشورایی از صدا و سیمای این مرکز گلایه کرد و افزود: دکتر سنگری از بزرگان و محققان کشوریست و موجب تاسف است که سخنان ایشان از رسانه ملی پخش نشد .

لازم به ذکر است که در پایان این دیدار لوح تقدیر از سوی امام جمعه دزفول و هیئت همراه به “آقای رحیمی” مدیر کل صدا و سیمای خوزستان اهدا شد

download

منبع:مجد دز

اخبار مرتبط