پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

سیفی آزاد و آفریده جزو گزینه‌های معاونت سینمایی نیستند / مشکل خانه سینما صنفی است نه سیاسی

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به گمانه زنی های رسانه ای گفت: محمد آفریده و سیفی آزاد جزو گزینه های انتخابی مسئولان سازمان سینمایی نیستایوبی در نشست خبری امروز که به مناسبت روز ملی IMAGE635131235464901642سینما در خانه سینما برگزار شد گفت: گمانه زنی های رسانه در خصوص محمد آفریده و سیفی آزاد برای تصدی پست های سازمان سینمایی صحیح نیست و هیچ کدام از این افراد مورد انتخاب ما نیستند.

وی خاطرنشان کرد: اینها گمانه زنی های رسانه ای است و هنوز تصمیم جدی برای پست های سازمان سینمایی گرفته نشده است.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: بازگشایی خانه سینما نویدی است برای حل مشکلات اسناد سینمایی که همه اینها دور هم جمع شده و مشکلات سینما را حل کنند.
ایوبی ادامه داد: مشکل خانه سینما صنفی بود و هیچ مشکل سیاسی نداشت اما ما این مشکل را آن قدر بزرگ کرده که به صورت یک معضل سیاسی در کشور مطرح کردیم.
رئیس سازمان سینمایی گفت: خانه سینما در اختیار هیئت مدیره فعلی است تا زمان برگزار مجمع عمومی که در این مجمع هیئت مدیره جدید انتخاب و اساسنامه جدید تدوین خواهد شد.

 

وی یادآور شد: خانه سینما به خار کوچکی در سینما تبدیل شده بود که همه فعالیت های سینمایی را متوقف کرد به همین دلیل با وزیر ارشاد نشست های داشتیم تا به یک اجماع نانوشته ای برسیم که مشکلات سینمایی حل شود.
ایوبی اضافه کرد: از مشکلات مدیریتی سینمایی این است که باید مسائل شفاف باشد و نبود شفافیت درحمایت های و هزینه کردن بودجه ها این اختلافات را ایجاد کرده بود باید وحدت و یگانگی ایجاد کنیم که هم حکومت از سینما حقش را بگیرد و پاسخگوی مردم باشد و هم اینکه سینماگران امنیت شغلی و آرامش داشته باشند.
رئیس سازمان سینمایی گفت: وقتی پروانه ها صادر می شود باید پای آن بایستیم و از آنها حمایت کنیم دولت اگر وارد عرصه سینمای می شودنباید کسب و کار این عرصه را مختل کند و باید به گونه ای وارد شود که بخش خصوصی آن را حامی خود بداند چرا که بخش خصوصی و تهیه کنندگان سرمایه های خود را برای حفظ فرهنگ هزینه می کنند.
تولیدات فرهنگی فاخر با سفارش کمتر درست می شود


ایوبی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در مدیریت قبلی سینمای کشور اتفاق افتاد و هزینه های که برای برخی فیلم ها داده شد گفت: کشوری که فقط می خواهد فیلم های فاخر تولید کند، تولید فرهنگی و هنری فاخر با سفارش کمتر درست می شود. برای کشوری که سینمای آن آوازه جهان شده ده میلیون ورودی سالانه مخاطب به سینما بسیار تأسف بار است. دلیلش هم این است که برای سالن های سینما هزینه نمی کنیم.
وی گفت: بحثی که برای خانه سینما پیش آمد ناشی از بی تدبیری است و مسئله خوب مدیریت نشده است چرا که مسئله خانه سینما ارزش ها و انقلاب نبود و فقط مسئله صنفی بود ولی خودمان آن را بزرگ و رسانه ای کرده بودیم. خانه سینما منحل نشده، بلکه یک تعطیلی موقت داشت و الان هم به حکم آقای جنتی فعالیت خود را آغاز کرده است. بنابراین همه سینماگران باید بیایند و در انتخابات مجمع نماینده خود را معرفی کنند تا در اسرع وقت مجمع عمومی برگزار شود که فعالیت سینمایی دوباره رونق بگیرد.
ایوبی گفت: اصنافی که عضو خانه سینما هستند می توانند در مجمع شرکت کنند ملاک ما اساسنامه فعلی خانه سینما است اما عمل به این اساسنامه باید با نظارت وزارت ارشاد باشد.
اصناف خانه سینما دولتی نمی شود


رئیس سازمان سینمایی در ادامه گفت: صنف هایی که قرار است دولتی شوند باید بیایند و مراحل قانونی را طی کنند و گرنه این اصناف به صورت صنف باقی می ماند و فعالیت خود را به همین صورت ادامه خواهند داد. خانه سینمای شماره دو هم که راه اندازی شده دوستان توضیحات ما را پذیرفته اند و قراراست ترکیبی از سلیقه های آنها در مجمع عمومی شرکت کنند.
ایوبی اضافه کرد: یکی از اولویت های کاری سازمان سینمایی بازنگری فعالیت سازمان سینمایی است که قطعا این سازمان کوچک تر خواهد شد.
وکیل فرانسوی فیلم آرگو را می شناسم/ اینها گروهی به نام وکیل شیطان هستند


رئیس سازمان سینمایی در مورد شکایت وکیل فرانسوی فیلم آرگو گفت: این افراد یک گروه در کشورهای اروپایی هستند که به نام وکلای شیطان معروف هستند و کسی نیستند که از جمهوری اسلامی بخواهند شکایت کنند. چرا که قرارداد خاصی ندارند.

دانشجو

اخبار مرتبط