پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

شماره 319 نشریه پلاک

شماره 319 نشریه مکتوب پلاک باتیراژ500 نسخه این هفته بعداز نمازجمعه توزیع می شود

۱۳۹۲/۱۲/۸

*مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود در جمع مردم تبریز تاکید کردنمد:من بارها اعلام کرده ام،به مذاکره با آمریکایی ها خوشبین نیستم و موضوع هسته ای، اساسا یک بهانه برای تحت فشار گذاشتن جمهوری اسلامی است، اما به خاطر فشار و نظر دولتها، مخالفتی نکرده ام. این درحالی است که متاسفانه مسئولان دولت و وزارت خارجه، مذاکره با مقامات آمریکایی و دنبال کردن توافق نا مطلوب هسته ای و امیدبخشی کاذب به مردم براین مبنا را،بازهم با تبلیغات و جدیت دنبال کرده و در دستور کار اصلی خود قرار داده اند!!

*پیامک و کامنت های مردمی به پلاک در این شماره خواندنی است، در بسیاری از پیامها تذکراتی که اگر در جامعه هرکس به نوبه خود اجرایی کند بسیار کارگشاست، به شرط اینکه هرکس کار خود را به دیگری واگذار ننماید: ۱- همه می گویند سن ازدواج بالا رفته است ؛ هم مردم و هم مسئولان. اما خود ما چقدر در این راه کمک کرده ایم؟! خانواده ها چقدر از سخت گیریهای خود کوتاه آمده اند؟چشم هم چشمی بزرگترین بلاست که این روزها به جان خیلی ها افتاده است. این را خودمان باید پاره کنیم. ۲- به مساجد نگاه کرده ایم ، مساجد دزفول را به جلسات قرآنش می شناختیم، اما چرا حضور جوانان و نوجوانان کم شده است؟ به نظر می رسد یکی از عواملش حضور کمتر در مسجد از سوی پدرانی است که دیروز عضو همین جلسات بوده اند،برای همه چی برنامه داریم بجز برای حضور در مسجد و نمازجماعت. چقدر زیباست خانوادگی به مسجد جهت نماز برویم. بد جوری دنیا وزرق وبرقش ما را گرفته است. ۳- تا حالا فکر کرده ایم چه رابطه ای بین خانه های مجلل و دوری از مساجد است؟! چه رابطه ای بین ماهواره و سست شدن خانواده وجود دارد؟ چقدر نسبت به دینمان حساس هستیم؟حاضریم یک سیلی برای دفاع از دین بخوریم؟! چرا حضور بر مزار شهدا کمتر شده است؟مگر اینان برای ما جان نداده اند؟راستی راهشان و وصایایشان را به ذهن داریم ؟بد نیست هر چند وقت یکبار مروری بر وصایای این عزیزان داشته باشیم به قول امام عزیز انسان ساز است مطالعه این وصایا. (این پیام بسیار طولانی برای وبلاگ پلاک ارسال شده بود که حیف دیدیم قسمتی از آن را برای شما خوانده محترم منتشر نکنیم).۴- شورای شهر قبلی اینقدر فعال بودند اما از این شورا زیادی خبری نیست؟ تحولات فرهنگی وعده داده شده این شورا در شهر چه شد؟ (شماره پیامک سامانه حزب الله دزفول۳۰۰۰۶۴۹۱۴۴۴۴۴۲)

* احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان در جلسه بررسی مشکلات شهرداری اهواز در محل استانداری خوزستان اظهار داشت:وضعیت راه های استان خوزستان از نظر فرسودگی جاده و فرسودگی ناوگان های حمل و نقل نامناسب و حادثه خیز است.

جارچی: شاهکار کردی!! این را که همه می دانیم ، اما عزیزم مسئولش کیه؟! چرا اقدامی نمی کنید؟ چیزی که زیاده از این حرفها ، به عمل کار برآید به سخنرانی نیست!

*حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز گفت: هم اکنون نیز برخی از افراد تصور می کنند که با لبخندهای مکرر و مذاکرات مستمر با آمریکا و کشورهای غربی می شود تحریم ها را برداشت و با آنان از درب سازش وارد شد، اما به یقین اینگونه نبوده و ملت ایران هیچ گاه فریب توطه های دشمن قسم خورده نظام را نمی خورند؛ چرا که دین و شریعت اسلام اجازه سازش و پذیرش ظلم را نمی دهد و همواره مؤمنان را به مقابله با دشمنان فرا می خواند.

*رضا دوست رییس پیشین دانشگاه آزاد واحد دزفول در مراسم تودیع اش گفت:بنده سه روز برای دفاع از پایان نامه به اهواز سفر کردم و در این سه روز اتفاقات نادری افتاد که غیر قابل باور است.در این سه روز دفتر بنده را به هم ریختند و کسانی گفتند از ورود بنده به دانشگاه آزاد دزفول جلوگیری شود و باید سووال کرد چرا دانشگاه باید آلوده به این مسایل شود.

* آیت ا…شیخ رضا سبط الشیخ انصاری در جمع نمازگزاران مسجد صاحب الزمان جنوبی دزفول گفت:  اگر در فرانسه دولتمردان آنجا یک دختر را به خاطر حجاب از دانشگاه  و یک مربی محجبه را به خاطر حجابش اخراج می‌کنند و ما محکومشان می‌کنیم و محکوم کردن ما نیز به نوعی درست است اما از یک طرف هم باید آنها  را تحسین و در ارتباط با آن تایید، خودمان را تقبیح کنیم! و آن اینکه فرهنگ آنجا بیگانه با حجاب است و می‌گویند فرهنگ ما این روش پوشش را نمی‌پذیرد و حذفش می‌کنند. اما در کشور ما حجاب قانون و واجب الهی است و به راحتی زیر پا گذاشته می‌شود. پس چرا عکس‌العملی نشان نمی‌دهیم؟مسئولین بایستی قاطعانه و صراحتاً با اعمال ضد اسلامی مخالفت نموده ، و علناً  اعلام تنفر و بیزاری از ضد ارزش ها نمایند .

* سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی برای پنجمین بار به منطقه محروم بشاگرد رفت؛ این بار اما در قامت وزیر. به روستای ۱۰ هزار نفره “درپهن” سر زد تا اوضاع بهداشت و سلامتش را بررسی کند.روز سه‌شنبه هم در جریان سفر استانی دولتمردان به استان هرمزگان، از هیأت دولت جدا شد و رفت سراغ بیماران عمل‌کرده خودش تا حال و احوالی از آنان بگیرد؛ تیم خبری نیز با خودش به «درپهن» نبرد. خلاف عده‌ای سیاسیون تازه به دوران رسیده، اهل در بوق و کرنا کردن خدمات بسیارش نیست.این نوع حرکت‌های جهادگونه از سوی قاضی زاده البته برای کسانی که او را می‌شناسند، آشناست. او سال‌هاست که همسفر گروه‌های جهادی پزشکی است و بسیاری بیماران مناطق محروم روشنایی چشمان خود را مدیون زحمت بدون مزد اویند.

*حضور یک وزیر اقتصادی در مدیریت مستقیم و غیرمستقیم ۳۳ شرکت خصوصی ابهام‌برانگیز است.به طور مثال وزیر… از جمله اشخاصی است که ضمن تصدی یکی از مهمترین وزارتخانه‌های اقتصادی کشور، همچنان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مدیریت خود در مجموعه عظیمی از شرکت‌های خصوصی را حفظ کرده است. وی رئیس هیئت‌مدیره یا نایب رئیس حداقل ۱۷ شرکت خصوصی است و به صورت غیرمستقیم (از طریق بستگان نزدیک) کنترل ۱۶ شرکت دیگر را حفظ کرده است که از آن جمله می‌توان به شرکت‌هایی نظیر «پترو فرآیند کرخه، توسعه و تجارت نعمت نیکو، رسا فارمد، انبارها و پایانه‌های نگین مکران منطقه آزاد چا‌بهار، هرمزان تجارت گستر کیش، الوند پترو انرژی کیش» و… اشاره کرد.

*اجرای نسنجیده و اهانت‌آمیز طرح موسوم به توزیع سبد کالا در میان مردم، انتقادهای گسترده‌ای را به دنبال داشت که نهایتا باعث شد رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی از مردم عذرخواهی کند. به گزارش رجا نیوز، اما انگار این عذرخواهی بیشتر از آن که ناشی از تاسف مجموعه هیئت دولت باشد، قرار است به عنوان یک عامل منت بر سر مردم استفاده شود؛ بدین صورت که دولت لطف کرده و از مردم بابت اشتباهی که تقصیر خود مردم بوده عذرخواهی کرده است؛ موضوعی که از سوی سخنگوی دولت نیز به طور رسمی اعلام شد. محمدباقر نوبخت با اشاره به توزیع سبد کالا و انتقادات نسبت به آن اظهار داشت: «اشکالات سبد کالا طبیعی بود. دیدید که رئیس جمهور نیز با فروتنی از مردم عذرخواهی کرد؛ در حالی که استحقاقش را نداشت.»

*در یکی از جلسات بنیاد باران پیشنهاد شده این بنیاد نیز همانند احمدی نژاد اقدام به راه اندازی مدارس غیر انتفاعی با هدف کار فرهنگی و سیاسی بلند مدت نماید.در یکی از جلسات بنیاد باران با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت برای رسیدن به اهداف موردنظر، به ارزیابی عملکرد مدارس غیر انتفاعی اصلاح‌طلبان همچون مدارس سلام و همچنین دلایل تاسیس دانشگاه ایرانیان توسط احمدی‌نژاد پرداخته شد و پیشنهاد شده این بنیاد نیز اقدام به راه اندازی مدارس غیر انتفاعی با هدف کار فرهنگی و سیاسی بلند مدت نماید.

*دکتر حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس خطاب به روحانی گفت: ما نگرانیم که بعضی از فعالان فتنه ۸۸ با شعار اعتدال، به دولت شما راه پیدا کنند، آنها می‌خواهند زبان منتقدان دولت را با انگ و رنگ «افراط‌گرا» ببندند؛عده‌ای، که خود به علت افراط‌گرایی، مولد بحران و فتنه بوده‌اند، با انتخاب شعار دوقطبی «اعتدال‌گرا ـ افراط‌گرا» از هم‌اکنون برای تصرف مجلس آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.شما با شعار «اعتدال» به پیروزی رسیده‌اید، مردم انتظار دارند اعتدال توضیح داده شود تا هر کس نتواند خود را زیر نقاب «اعتدال» مخفی کند. این همان بلایی است که بر سر شعار «اصلاحات» آمد.

* شنیده ایم محمود سریع القلم در جلسه چهارشنبه شورای سیاستگذاری مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری حاضر نشده و از این مرکز خداحافظی کرده است. علت قهر سریع القلم را اظهارات حسام الدین آشنا عنوان کرده اند که در نامه ای به رئیس صدا و سیما عنوان کرد سریع القلم جزو مشاوران رئیس جمهور نبوده و نیست. انتشار تصاویری از محمود سریع القلم در حالتی که کروات دارد و به عنوان مشاور رئیس جمهور در اجلاس داووس شرکت کرده بود باعث ایجاد این اختلافات و تنش ها شد.

*حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در سال‌های اخیر فرصت‌سوزی‌های فراوانی انجام شده است، گفت: ۸ سال دوران هاشمی رفسنجانی، ۸ سال دوره خاتمی و بخشی از دولت احمدی‌نژاد فرصت‌سوزی شد در حالی که اگر بر روی اصولی که در بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری به عنوان ارزش‌های نظام بر روی آنها تاکید شده بود، حرکت می‌کردیم، وضعیت اقتصادی ما امروز این‌گونه نبود و در شرایط بهتری به سر می‌بردیم.  ما باید تاوان عملکرد بد و نامناسب برخی مسئولین را بدهیم که در مسیر ارزش‌های انقلاب و فرمایشات امام و رهبر معظم انقلاب حرکت نکردند،برای مردم مشهود شده که هرچه پیش می‌رویم، خباثت دشمن بیشتر می‌شود بنابراین نباید با طناب پوسیده اعتماد به بیگانگان و وابستگی به آنها پیشرفت اقتصادی کشور را تنظیم کنیم.

* شنیده ایم میزان حضور مشایی در ساختمان دانشگاه ایرانیان کاهش یافته، بگونه ای که در هفته های اخیر به ندرت در کنار احمدی نژاد مشاهده شده است.یکی از دلایل تعطیلی جلسه وزرای سابق دولت دهم در ساختمان لادن، حضور مشایی در جلسات بود.

* یکی از حامیان روحانی با ارسال نامه ای به مدیران صدا و سیما خواستار تعطیلی دو برنامه “صرفا جهت اطلاع” و ” حساس نشو” شده است. بهانه تعطیلی این دو برنامه، استفاده از خبرهای غیر معتبر و ایجاد تشویش اذهان عمومی در آنها عنوان شده است.

* اصلاح طلبان از بازپس گیری استعفای احمد دنیا مالی به شدت عصبانی هستند و می گویند برنامه ریزی ما برای رسیدن به مرحله استیضاح قالیباف با 21 رای در حال اجرایی شدن بود که این پروژه با بازپس گیری استعفای دنیا مالی ناکام ماند. اصلاح طلبان همچنان به دنبال شهردار شدن محسن هاشمی در تهران هستند.

* در جلسه اصلاح طلبان مطرح شده است حالا که راه اندازی شبکه تلویزیونی خصوصی منع قانونی دارد باید تمهیدی بیندشیم و پروژه بالا بردن سرعت اینترنت در کشور را اجرا نماییم تا بتوانیم از طریق شبکه مجازی اقدام به نمایش فیلم ، مصاحبه ، خبر و گزارش نماییم.هزینه این پروژه بیش از 2 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

* شنیده ایم یکی از دلایل لغو اجرای افزایش قیمت بنزین از اول اسفند سال جاری، نظرات مخالف اکثر استانداران بود که جهت مشورت به تهران فراخوانده شده بودند.

* پس از ناکامی اصلاح طلبان در عملیات تطهیر خاتمی و دیدار وی با مراجع عظام تقلید، برخی نزدیکان وی طرح دیدار و میانجیگری آیات عظام شبیری زنجانی، جوادی آملی و امامی کاشانی را مطرح کرده و در دستور کار قرار داده اند.

*وحید جلیلی از فعالان فرهنگی کشور، تصریح کرد:برخی فیلمسازان با پول دولت، علیه نظام فیلم می سازند.لازم به ذکر است که در جشنواره امسال فیلم”من عصبانی نیستم” که رسمااز عوامل فتنه۸۸ تجلیل می کند رسما به بخش مسابقه راه یافت .

*رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: این برنامه اقتصاد مقاومتی که این روزها مطرح شده از تفکرات ناب مقام معظم رهبری است که در جلسه با سران سه قوه آقا بیان کردند اگر می‌خواهید از این گردنه عبور کنیم باید نگاهتان به خارج نباشد.

*رئیس مؤسسه پژوهش حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه زیباکلام همه حرفی می‌زند و حتی اسرائیل را به مشروعیت می‌شناسد، گفت: کسی که اسرائیل را به مشروعیت شناخته و آزاد است چگونه از نبودن آزادی دم می‌زند.

*آیت الله اختری دبیرکل مجمع اهل بیت (ع)‌ گفت: فرهنگ غربی و تهاجم دینی در جامعه در حال گسترش است و متأسفانه دولت‌های ما در عین حالی که قانون حجاب و عفاف را در ادارات و جوامع تصویب کرده‌اند، اما تاکنون در این زمینه هیچگونه اقدامی انجام نداده‌اند.با توجه به اینکه این قانون سال‌ها است که تصویب شده، اما هنوز اجرایی نشده و دولت روحانی اخیراً به وزیر کشور ابلاغ کرده تا این قانون را در کشور اجرایی کند.یک استاندار و مدیر یک اداره می‌تواند با مسئولیت خود و احساس شعور دینی که دارد قانون حجاب را در آن دستگاه پیاده کند.

777888222213345566788

پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول-پلاک

اخبار مرتبط