پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

صله رحم تنها مربوط به ذوی‌الارحام نیست

به گزارش فرهنگ نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کاردان ، با اشاره به ویژگی‌های انسان مومن در قرآن کریم و روایات معصومین(ع) گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند محبت آنها را در دل مردم داخل می‌کنم، بنابراین باید بین خودمان و خدایمان را صاف کرده و موانع بین خود را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات باید مراقب باشیم دشمن خدا در پنهان نباشیم و خود را بنده او در ظاهر و آشکارا جا نزنیم، لذا اکثر کسانی که در لباس دین یا راه دین به زمین خوردند باید ببینند بین خود و خدایشان در خفا چه کرده‌اند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که محبت کردن به برادران دینی و پسندیدن هرآنچه برای خود می‌پسندیم برای دیگران، از ویژگی‌های انسان‌های مومن است» گفت: صله رحم تنها مربوط به ذوی‌الارحام نیست، بلکه مربوط به تمام شیعیان امیرمومنان علی(ع) است زیرا همه ما بر طبق روایات قرابت و خویشاوندی با ائمه(ع) و به تبع آن با پیروان ایشان داریم.

کاردان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم امام زمانمان به ما لطف کند باید در جامعه و خانواده به همدیگر محبت و توجه کنیم، زیرا نمی‌شود از همدیگر دور باشیم و از درد و مشکلات هم بی‌خبر باشیم و در عین حال انتظار توجه امام عصر(عج) نسبت به خودمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اثرات نیکی نسبت به برادران دینی خود افزود: یکی از آثار نیکی به برادران دینی خود این است که خداوند عمر آن فرد را طولانی می‌کند و این یکی از نعمت‌های خداوند است و بر این اساس است که امام کاظم(ع) می‌فرماید: همانگونه که توجه به برادران دینی دارید به فرزند و و همسرتان نیز توجه داشته باشید و نیکی کنید که این کارها باعث طولانی شدن عمر می‌شود.

این کارشناس مسائل دینی در عین حال گفت: بی توجهی، بددهانی، بداخلاقی و بد رفتاری از رفتارهایی است که مورد غضب الهی واقع می‌شود و خداوند از هیچ چیز به اندازه غضب فرد به همسر و فرزندش خشمگین نمی‌شود.

اخبار مرتبط