پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

عزاداران را به پرهیز از بدعت های غلط و خرافه در آیین های عزاداری راهنمایی نمایید

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول با تاکید بر پرهیز از هر گونه بدعت و خرافه در آیین های عزاداری ماه محرم الحرام گفت: تبیین قیام امام حسین (ع) و فلسفه عاشورا باید محور آیین های عزاداری باشد.

حجت الاسلام’سیدمحمدعلی قاضی دزفولی’ روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول هر گونه بدعت در آیین های عزاداری را وهن دین و امام حسین (ع) دانسته و آنرا حرام اعلام نمود. وی همچنین در ادامه  افزود:با اینگونه بدعت ها که بهانه به دست دشمنان اسلام می دهد باید برخورد گردد.

وی در ادامه تصریح کرد : استفاده از شال های رنگارنگ در آیین های عزاداری ماه محرم اقدامی نادرست و نوعی بدعت بوده که باید با آن برخورد جدی شود.

امام جمعه دزفول  اظهار داشت د: در شرایطی که دشمن در قالب جنگ نرم به طور گسترده علیه اسلام و شیعیان وارد صحنه شده نباید به گونه ای عمل کرد که بهانه به دست دشمن داد.

حجت الاسلام  والمسلمین قاضی دزفولی از متولیان امور فرهنگی شهرستان خواست با اطلاع رسانی در مساجد و هیات ها، عزاداران را به پرهیز از بدعت های غلط و خرافه در آیین های عزاداری راهنمایی کنند.

وی در ادامه  از هیات های عزادار خواست در برپایی تکایا در ماه محرم از مصرف بی رویه برق خودداری نموده  و اجازه ندهند آسیبی به شبکه برق وارد شود.

امام جمعه دزفول اقامه نماز جماعت به ویژه نماز ظهر عاشورا را حرکتی معنوی در راستای قیام اباعبدالله الحسین (ع) دانسته ودر ادامه افزود:اقامه نماز اول وقت اولویت نخست آیین عزاداری ماه محرم امسال در دزفول می باشد.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در این نشست از برگزاری نخستین کنگره ملی جندی شاپور به عنوان نخستین مرکز علمی جهان در دزفول خبر داد و گفت:مقدمات برگزاری این کنگره با محوریت بین المللی در سال آینده در دست انجام است.

‘محمدرضا عصاری’ با اشاره به پیشینه جندی شاپور اظهار داشت:جندی شاپور که اکنون تنها خرابه هایی از آن در دزفول باقی مانده به عنوان نخستین دانشگاه جهان باید احیا شود.

وی گفت:وجود بقایای جندی شاپور در اطراف شهر دزفول بیانگر جایگاه ویژه علمی دزفول در کنار دیگر ظرفیت هاست که باید نسبت به معرفی آن به جهان اقدام کرد.

عصاری برگزاری کنگره ملی جندی شاپور را فرصتی برای معرفی هر چه بهتر شهرستان دزفول در سطح ملی و جهانی دانست.

دانشگاه باستانی جندی شاپور (جوندی شاپور) یکی از آثار به جای مانده از دوره ساسانی در اطراف دزفول است که با بیش از ۱۷ قرن قدمت، قدیمی ترین و اولین دانش جهان شناخته شده است.

شهر جندی شاپور دزفول در سال 270 میلادی به سبب بیمارستان و دانشگاهی که در آن وجود داشت شهرت جهانی داشته است.

ایرنا

اخبار مرتبط