پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

لحظه ناب دیدن خدا فقط و فقط

می گفت بچه اش را طبیعی به دنیا آورده، فقط و فقط به خاطر درک آن لحظه شدید استیصال و بدبختی که انسان فقط خدا را می بیند و حس می کند، و نه حتی خودش را، وگرنه همه خانم های فامیلشان این مدت سزارین کرده اند؛ علی رغم اینکه همه با هم از این کلاس های تشویق به زایمان طبیعی شرکت می کردند و عوارض سزارین را می دانستند، ولی به خاطر ترس از درد و نابلدی پزشک، خودشان درخواست سزارین داده اند.

می گفت یکی از همین خانوم ها برایش تعریف کرده که فلان دوستش درخواست زایمان طبیعی داده و دکتر هم که صبر و تحمل نداشته تا چند ساعت زن درد بکشد و کنارش باشد و کمکش کند، به شکم و پای مادر فشار آورده و باعث شده استخوان ران پا از جا خارج شود و افتادگی کلیه هم پیدا کند.

می گفت پزشک آن یکی دوستش با اینکه پزشک خیلی معروف و حاذقی است و اعتقاد به زایمان طبیعی هم دارد، اما چون خودش مریض است و نمی تواند چند ساعت سر پا بایستد، خودخواهانه بیماران خودش را  سزارین می کند!

می گفت دوستش که رفته انگلستان، برای بچه اول هر چه درخواست سزارین داده و به دکتر گفته من می ترسم و درد دارد و اینها، دکتر قبول نکرده و بالاخره مجبور شده طبیعی زایمان کند. حالا برای بچه دومش می خواهد بیاید ایران که راحت برود زیر تیغ جراحی.

13085_403

اینکه اوضاع زایمان طبیعی در ایران بد شده، اینکه پزشک هایمان کم حوصله شده اند و زن هایمان نازک نارنجی؛ درست، ولی سزارین کلی عوارض دارد برای هم مادر و هم بچه و تازه انسان را از لمس آن لحظه ناب فقط خدا را دیدن محروم می کند.

منبع: زنان سرزمین من

اخبار مرتبط