پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

لطفا خودرو پلاک اروند نخرید

به گزارش دز مهراب مدتی است بحث آزاد شدن تردد خودروهای  پلاک  اروند در سطح استان داغ شده است و همواره اخبار ضد ونقیضی در این رابطه به گوش می رسد  صرف نظر از تبعات فرهنگی این کار برای شهرستان هایی مثل دزفول که قطعا آسیب هایی را به همراه خواهد داشت در آخرین خبر های منتشر شده  در این رابطه به نظر می رسد مشکلات هنوز به درستی حل و فصل نشده است باید منتظر ماند ودید سرانجام این داستان به کجا ختم می گردد در همین راستا  وباتوجه به اخبار منتشر شده دراروند پلاک:

مصوبات دولت محترم در 25 شهریور و اخبار ضد  و نقیضی که در روزهای اخیر به گوش رسیده است باعث سردرگمی هم استانی های عزیز شده است  و سکوت کردن  مسئولان ذیربط هم نگرانی ها را افزایش داده است.

هر چند روز گذشته دکتر مقتدایی استاندار خوزستان  لغو مجوز تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان را شایعه دانست و در این رابطه گفت که موضوع تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان بین مردم با استقبال خوبی مواجه گردیده است و این موضوع بر قوت خود باقی است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

همچنین در مصوبه ای دیگر ممنوعیت خودروهای بالای 2500 سی سی، چندی پیش از سوی معاون اول  محترم رئیس جمهور ابلاغ گردیده است. حال خوزستانی هایی که چند ماه قبل خبر خوش آزاد شدن تردد خودروهای منطقه آزاد اروند در سراسر استان را شنیدند با یک دوگانی و گاهی هم چند گانه ای مواجه گردیده اند. اگر مصوبه هیات دولت معیار تصمیم گیری مسئولین محلی در تمام استان ها باشد (که حتما اینگونه است) با این اوصاف  وبا به وجود آمدن این جریانات باید مهر باطلی بر خبر ” آزادسازی تردد” زد و اگر اینگونه نیست  دولت حتما باید  رسما “مصوبه ممنوعیت”خود را تبصره رده و استان خوزستان را مستثنی از آن کنند. ناگفته نماند که مسئولین استانداری خوزستان نیز واکنش های بعضا متفاوتی درخصوص” آزادسازی تردد خودروهای منطقه آزاد اروند در سراسر استان ” تاکنون داشته اند.

????????????

 با این حال با تمامی این اوصاف مردم هنوز نگرانند و متاسفانه هیج مقام مسئولی به صورتی رسمی و به گونه ای که شبهه ای وجود نداشته باشد اطلاع رسانی نمی کند .

این مشکل در نوع دیگر در ماه گذشته برای عوارض خودروها  وجود داشت در ابتدا صحبت از عوارض روزانه 2000 تومان بود ،که اعتراض مردم را در پی داشت و سازمان مناطق ازاد طبق اطلاعیه ای  رسمی این مبلغ 2000 تومان رو برای مرخصی خودروها اعلام نمود

چندی بعد در 16 شهریور قائم مقام سازمان مناطق  ازاد از تصویب این عوارض برای خودروهای پلاک اروند که خارج از آبادان و خرمشهر هستند خبر دارد .

امیدواریم هرچه سریعتر تکلیف این کار مشخص شده و شهروندان دزفولی عزیزمان تکلیف خود را بدانند این گونه اخبار ضد و نقیض نه تنها باعث سردرگمی مردم می شود بلکه باعث سل اعتماد آنان به دولت و مسولان شهری می گردد پس بهتر است که هرچه زودتراقدامات لازم در این  رابطه انجام گیرد و بیش از این بر این اخبار افزوده نشود.

اروند1

اخبار مرتبط