پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مدرسه تابستانه دانشگاههای علوم پزشکی جنوب کشور در دزفول تشکیل شد

در این مدرسه تابستانه یکصد نفر از اساتید،مربیان و دانشجویان هشت دانشگاه علوم پزشکی از بوشهر، شیراز، کیش، فسا، اهواز، جهرم ، یاسوج و دزفول شرکت دارند. 80803121-4822956
امام جمعه دزفول در آیین آغاز به کار این مدرسه تابستانه در سخنانی در محل سالن اجتماعات غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول به تشریح نقش و اهمیت تحقیق و پژوهش در پیشرفت علمی کشور پرداخت و گفت:رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف علمی در سالهای اخیر موجب اقتدار نظام در عرصه های بین المللی شده است.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود:امروز در عرصه جهانی کشورهایی که از توان و ظرفیت علمی بالایی برخوردار می باشند دارای اقتدار بوده وجمهوری اسلامی ایران به واسطه دانشمندان جوان و خلاق خود در این عرصه پیشتاز است.
وی با تاکید بر استفاده از تمام توان و ظرفیت دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در راستای تولید علم و دانش در کشور افزود:ایران اسلامی تنها با تولید علم و دانش و پژوهش می تواند رشد کرده و به بالندگی برسد و شایستگی خود را در عرصه جهانی به نمایش بگذارد.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول با بیان اینکه افزایش توان علمی کشور موجب قدرت ، عزت و سربلندی کشور خواهد شد از دانشجویان ، پژوهشگران و محققان خواست از تمام توان خود در راستای تولید علم و دانش استفاده کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در سخنانی با اشاره به پیشینه درخشان دزفول در زمینه های مختلف علمی گفت:آثار بر جای مانده از دانشگاه جندی شاپور دزفول به عنوان نخستین دانشگاه پزشکی جهان ثابت می کند که دزفول در دوران گذشته مهد علم و تمدن بوده است.
عبدالرحیم صائمی از راه اندازی دانشکده پژوهش دانشگاه علوم پزشکی دزفول در آینده نزدیک خبر داد و افزود:ایجاد دانشکده پژوهش فرصتی برای احیای جایگاه علمی دزفول در عرصه جهانی است.
وی همچنین از تبادل علمی با دانشگاههای سایر کشورها خبر
داد و گفت: با برنامه ریزی علمی صورت گرفته تلاش می شود تا افق سال ۱۴۰۴ دزفول در بهترین رتبه علمی و فناوری قرار گیرد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این آیین هدف از برگزاری مدرسه تابستانه را افزایش توان علمی دانشجویان برگزیده و علاقه مند به تحقیقات عنوان کرد و افزود: تشکیل مدرسه تابستانه از سه سال پیش در کشور شکل گرفته و دستاوردهای علمی و پژوهشی مهمی به دنبال داشته است.
فریدون نیروزاد افزود:در مدت سه روز برپایی مدرسه تابستانه علاوه بر تشکیل کارگاههای علمی و آموزشی تورهای علمی و فرهنگی نیز برای شرکت کنندگان برگزار می شود.
وی افزود:در حاشیه تشکیل مدرسه تابستانه در دزفول نخستین نشست سرپرستاران و دبیران کمیته های تحقیقات دانشجویی شبکه همکار دانشگاههای علوم پزشکی جنوب کشور برگزار می شود.
سومین مدرسه تابستانه دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی جنوب کشور تا شانزدهم شهریورماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول برپاست

ایرنا

اخبار مرتبط