پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مدیر حوزه خواهران دزفول:حجاب باعث افزایش زیبایی زنان می شود

 خانم جعفر زاده مدیر مدرسه ی علمیه ی ام ابیها سلام الله علیهای شهرستان دزفول به مناسبت فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه ی معصومه سلام الله علیها و روز دختران در خصوص اهمیت عفاف و حجاب در استحکام خانواده گفت : هر امری که موجب تحکیم پیوند خانواده و صمیمیت رابطه ی همسران گردد برای خانواده مفید بوده و لاجرم برای ایجاد آن حداکثر تلاش باید صورت پذیرد و بالعکس هر چیزی که باعث سستی و دلسردی در روابط  شود و برای زندگی خانوادگی زیانمند باشد لازم است تا با آن مبارزه شود.

وی با اشاره به خودنمایی و حضور تحریک آمیز زنان و دختران در صحنه های اجتماعی که موجب آسیب مستقیم و غیرمستقیم به رابطه ی همسران و کانون خانواده است نیز اظهار داشت: اسلام برای حفظ این کانون مقدس، عفاف و حفظ نگاه را از مرد و پوشیدگی و حجاب را از زن طلب می کند و این موارد با توجه به فطرت و ذات زن و مرد از سوی خدای متعال در نظر گرفته شده است .

خانم جعفر زاده کشیدن مسائل جنسی از محیط خانواده به جامعه را ظلمی فاحش و غیر قابل جبران از نظر اجتماعی خوانده ودر ادامه گفت: تزلزل بسیاری از خانواده ها در سالهای اخیر به خاطر عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه بوده است  .

مدیر حوزه ی ام ابیهای شهرستان دزفول با بیان اهداف حفظ حجاب در تفکر اشخاص مختلف  درا دامه عنوان کرد : با وجود تعدد اعتقاد و آرا در اشخاص برای حفظ عفاف و حجاب، در اسلام برای حجاب فلسفه ی است که عقل نیز مهر تایید بر آن زده است که از ثمرات آن می توان به ایجاد آرامش روانی، استحکام پیوند خانواده ، حصول موفقیت های معنوی، افزایش ارزش و احترام زن ، افزایش سلامتی و زیبایی و کاهش مفاسد اخلاقی اشاره کرد.

ایشان حجاب را سلاحی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب معرفی و افزود: زنان و دختران ما باید باور کنند که اسلام با بیان مسئله ی حجاب و عفاف ، از آنها پرده نشینی و کناره گیری از اجتماع را نخواسته بلکه با حفظ پوشش اسلامی می توان در اجتماع حضوری فعال و موثر داشته و گامی در جهت نهادینه کردن حجاب برداشت .

وی  شناخت الگوی الهی، تقویت پایه های حجاب در محیط خانواده ، سیاست های تشویقی، فعالیت های علمی –فرهنگی و هنری، آموزش حجاب در مدارس، توصیه و تذکر، ترویج فرهنگ غیرت ، نظارت بر رسانه های ارتباط جمعی و نقش آنها در معرفی الگوی مناسب را از راهکارهایی موثر در ترویج فرهنگ  پوشش و حجاب عنوان کرد .

جعفرزاده  در پایان سخنان خود با اشاره به اقدامات حوزه های علمیه در خصوص نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب اضافه کرد: حوزه ی علمیه ی ام ابیها (س) نشست های دوره ای و علمی-پژوهشی با موضوع بررسی شخصیت زن پیش از اسلام و در ادیان مختلف ، ایران باستان تا دوره ی پس از اسلام در قالب دوره ی کارگاهی با ۱۵۰  ساعت  برگزار نموده است .

مهراب

مجددز

اخبار مرتبط