پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مراسم بزرگداشت شاعر معاصر، قیصر امین پور در دانشگاه جندی شاپور دزفول برگزار می شود

به گزارش دزمهراب از روابط عمومی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، این دانشگاه در نظر دارد جهت ارج نهادن به جایگاه علمی و فرهنگی قیصر امین پور، شاعر انقلاب و دفاع مقدس کشورمان، مراسم بزرگداشتی برگزار نماید.

محمد رضا عصاری رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در گفت و گو با روابط عمومی این دانشگاه گفت: همزمان با تولد این شاعر بزرگ که در حوزه علم و ادب کمتر به او توجه شده است و همچنین نزدیک شدن به روز معلم، دانشگاه جندی شاپور مراسم بزرگداشت این شاعر معاصر را در روز ۱۱ اردیبهشت ۹۸ با حضور شاعران برجسته کشوری برگزار خواهد کرد.

دکتر عصاری در خصوص برگزاری این مراسم اظهار نمود: طبیعتا دانشگاه باید یادآور ظرفیت های طبیعی و تمدنی پیرامون خود باشد و اگر تاکنون به این وظیفه به خوبی عمل نشده از این پس با برگزاری چنین مراسماتی، باید از ظرفیت های علمی، فرهنگی و تمدن این کشور غبار روبی شود.

عصاری افزود: برگزاری مراسماتی از این قبیل باعث معرفی هرچه بیشتر افراد برجسته ی کشورمان که قطعا مایه ی غرور و افتخار ما هستند، خواهد شد.

قیصر امین ‏پور نویسنده، مدرس دانشگاه و شاعر معاصر ایرانی، متولد دوم اردیبهشت ۱۳۳۸ در گتوند است.تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در گتوند و دزفول به پایان برد سپس به تهران آمد و دکترای خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۶ اخذ کرد.
وی در سال ۱۳۸۶ بر اثر بیماری کلیه و قلب در بیمارستان دی تهران دار فانی را وداع گفت و پیکرش در زادگاهش گتوند و در کنار مزار شهدای گمنام این شهرستان به خاک سپرده شد.
او یکی از تأثیرگذارترین شاعران مرد در دوره انقلاب اسلامی و منتخب هفتمین همایش چهره های ماندگار در سال ۱۳۸۷ (بعداز وفات) است.

اخبار مرتبط