پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مردمی که بالاترین درآمد را برای کشور کسب می کنند از حداقل های زندگی محرومند

استان خوزستان با فاصله زیادی از نظر درآمدی، رتبه اول را در کشور دارد. 15 درصد درآمد مادی کشور از این استان است، ترانزیت کالا در این استان 57 میلیون تن است که حجم قابل توجهی در کشور را پوشش می دهد. از لحاظ گردشگری نیز در رتبه های اولیه قرار گرفته است، اما از لحاظ زیرساخت ها روند خوبی را طی نمی کند.عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که مهمترین مشکلات استان خوزستان چیست و دولت حل کدام مشکل را باید در اولویت خود بگذارد، در ادامه گفت:
خوزستان در زمینه ترانزیت جزو سه استان اول کشور است، ولی از لحاظ جاده ای در رتبه 13 قرار دارد. آب آشامیدنی دومین مشکل مردم استان به حساب می آید، مردم آبادان، خرمشهر و دزفول از مشکل آب آشامیدنی رنج می برند، در حالی که 25 در صد آب کشور در این استان قرار گرفته است، ما به خانوارهای ساکن در کنار دریاچه سد دز با تانکر آب رسانی می کنیم و این فاجعه است.
وی همچنین تصریح کرد: در زمینه ریزگردها و بهداشت و درمان مشکلات بسیاری را متحمل شده ایم؛ 70درصد شهرها فاقد مراکز بهداشتی مناسب هستند، جاده ها نیز شرایط خوبی ندارند و هر چند وقت یک بار کشته می شود، به طور مثال در چند وقت اخیر جاده دزفول به شوش 51 نفر کشته شدند.
عباس پاپی زاده نماینده دزفول گفت: مردمی که در بعضی از اوقات گرمای 55 درجه را تحمل می کنند و دائماً کولرهایشان باید روشن باشد، چرا باید دو سه برابر دیگر مردم شهرهای کشور پول برق بپردازند؟! مردمی که بالاترین درآمد را برای کشور کسب می کنند از حداقل های زندگی محرومند.
123
دانشجو

اخبار مرتبط