پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مسئول مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول: گردان بلال دزفول ۳۹۰ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است

به نقل از موسسه مهراب جمعه1391/11/27 همایش رزمندگان و پیشکسوتان گردان بلال در سالن مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول  برگزار گردید.

 در حین انجام این مراسم محمدرضا صفارپور مسئول مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: گردان بلال میعادگاه زبده‌ترین، شجاع‌ترین فرزندان شهر مقاوم دزفول بود و هسته نخستین گردان بلال از همان روزهای آغازین شروع جنگ تحمیلی و در مناطق پدافندی صالح مشطط و کرخه شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه این گردان در آبان ماه سال ۱۳۶۰ قبل از عملیات پیروزمندانه طریق‌القدس به طور رسمی تشکیل شد، افزود: گردان بلال دزفول با شرکت در عملیات فتح بستان حضور مقتدرانه خویش را در صف اول گردان‌های خط شکن اعلام کرد.

مسئول مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول اضافه کرد: این گردان به همراه گردان عمار که باز هم از رزمندگان دزفول بوده از نخستین گردان‌های تشکیل دهنده لشکر هفت ولیعصر(عج) خوزستان بودند.

وی خاطرنشان کرد: گردان بلال از بدو تاسیس تا پایان جنگ تحمیلی بیش از ۴ هزار نفر نیروی اعزامی را از شهرستان دزفول همراهی کرده که تعداد ۳۹۰ نفر در عملیات‌های مختلف به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

صفارپور همچنین عنوان کرد: این گردان در عملیات والفجر هشت، ۶۶ شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده و برگی دیگر از افتخارات دزفول را دفاع مقدس ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: سید شهدای این گردان سردار سید جمشید صفویان بود که در عملیات کربلای چهار آسمانی شد و پس از عملیات والفجر هشت و حماسه آفرینی در آن عملیات در پنجم اسفند ۱۳۶۴ که ۳۵ نفر از بهترین نیروهای قدیمی جنگ تحمیلی از گردان بلال لشکر هفت ولیعصر(عج)، در حالی که عازم پشت جبهه بودند با راکت هواپیماهای عراقی به درجه رفیع شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط