پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نشریه پلاک/شماره 340

نشریه پلاک/ شماره 340- 93/06/20

به گزارش دزمهراب نشریه هفتگی انصار حزب الله دزفول که پلاک نام دارد که این نشریه خبری تحلیلی از مهرماه سال 1379 تا به امروز با تیتراژ 700 نسخه هر هفته بعد از نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای نماز جمعه توزیع می گردد در شماره جدید خود به مطالب زیر اشاره نموده است:

شما خواننده محترم را دعوت می کنیم تا در مراسم ختم صلوات غیر حضوری به نیت سلامتی و تعجیل امام زمان و به شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری شرکت نمایید، سهم شما دریافت کننده نشریه پلاک ۱۰صلوات است ، لطفا بعد ازانجام ، کلمه “یازهرا” را به شماره ۳۰۰۰۶۴۹۱۴۴۴۴۴۲ارسال فرمایید؛ تا نامتان در دفتر صلوات گویان ثبت وضبط شود و توشه ای پر نور برای سرای آخرت گردد.

* در رثای رهبر عزیز انقلاب و خار چشم دشمنان اسلام : روز دوشنبه صبح دلمان هُرّی ریخت. پیامک مربوط به شما بود آقاجان: “رهبر انقلاب صبح امروز تحت عمل جراحی قرار گرفتند و بحمدلله عمل با موفقیت به پایان رسید.” نمی‌دانم. شاید حالمان شد شبیه حال باباهای‌مان موقع عمل حضرت روح‌الله. آری می‌دانم قیاس مع‌الفارق است. می‌دانم اصلاً خبری نبوده. می‌دانم که عمل تان موفقیت‌آمیز بوده. درست است که اصلاً عمل مهمی‌ نبوده و جای نگرانی نیست. درست است که الان حال‌تا‌ن هم خوب است؛ اما…دوشنبه که بیمارستان محل مداوای تان را دیدم دوست داشتم تف بیاندازم تو صورت آن نمک نشناس‌هایی که می‌گفتند شما بیمارستان خصوصیِ در اختیار دارید. همان‌هایی احمق‌هایی که می‌گفتند شما در بیت برای خودتان برو و بیای سلطنتی دارید. همان‌هایی که شما را پادشاه و سلطان فرض می‌کردند. این مزخرفات چه صیغه‌ای‌ست؟ شما امام مائید…خدا را شکر چنان با صلابتید که لبخندتان دلمان را قرص می‌کند. الحمدلله چنان عزیزید که کلامتان آتش جان همه ما را خاموش می‌کند. الحمدلله شما چنان بزرگید که تمام دنیا نگاه به کلام شما دارند. حالا چون خودتان فرمودید نگران نباشید، خیالمان راحت شد. نگرانی‌مان خاموش شد. حالا ـ مثل همیشه ـ دلمان قرص است به حضورتان. شما هستید تا یک تنه جلوی طاغوت جهانی بایستید. شما هستید تا شیطان استکبار از حضورتان عصبانی باشد. شما هستید تا چون شیر، جلوی روبه صفتان این دنیایی سرافراز قد علم کنید و پوزه شان را خاکمال کنید. شما هستید تا دل ما به حضورتان گرم باشد. تا زیر بیرق تان ندای آزادگی سر دهیم. تا چشم همه شیطان صفت‌ها را در آوریم.

* هویت شهید “عبدالکریم لرکی”که در سال ۹۲ تحت عنوان شهید گمنام در شهر سالند(سردشت) به خاک سپرده شد، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.مسئول مرکز دفاع مقدس دزفول اعلام کرد که منتظر نظر خانواده شهید هستیم که آیا قصد انتقال پیکر شهیدشان به دیار خودشان هستند یا خیر؟ که در صورت اطلاع از این موضوع به اطلاع مردم خواهیم رساند

* فرمانداری دزفول روز یکشنبه در نامه ای از اداره ها، سازمان ها و نهادها خواست هر گونه بنر و تابلوی تبلیغاتی را با هماهنگی این فرمانداری در سطح شهر نصب کنند.در این نامه همچنین درباره ورود زود هنگام برخی داوطلبان احتمالی دوره دهم مجلس شورای اسلامی و انجام تبلیغات غیر رسمی و ارتکاب تخلف هایی همچون کاربری غیر مجاز اموال عمومی و دولتی هشدار داده شده است.نصب تعدادی تابلو تبلیغاتی در سطح شهر دزفول در ابعاد بزرگ با عنوان عملکرد برخی اداره ها و دستگاههای اجرایی در روزهای اخیر توجه شهروندان را به خود جلب کرده است.

* امام جمعه شهر امام در مراسم افتتاح مسجد امام رضا(ع)این شهر طی سخنانی تامل برانگیزگفت : همانطور که قبلا به مسئول اوقاف گفته بودم الان نیز به حاضرین اعلام می کنم: مسجدی که در محل قدیم خسروآباد عنوان مسجد داشته است با کمال تأسف به طویله احشام تبدیل گردیده است. محل مسجد تا قیامت حکم مسجد را دارد و احکام آن جاری است و  هم کسانی که در این محل تصرف کرده اند و هم کسانی که وظیفه نظارت را داشته اند باید پاسخگو باشند.

پلاک:فقط باید به حال برخی از مسئولین دزفول و استان ابراز تاسف کرد!مسئولین نباید از این خبر به سادگی بگذارند.تعلل در خصوص این مسجد از جانب چه نهادی بوده است ؟!مسئولان قدری از پشت میز بلند شوند و وظایف خود را باردیگر مطالعه کنند.امیدواریم سریعتر مسئولان امر وضعیت این مسجد را مشخص کنند

* دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در سالن کوثر دزفول گفت:علمای برجسته ای چون آیت الله نبوی و آیت الله قاضی زحمات بسیاری در دزفول کشیدند، ضمن اینکه این شهر محل پرورش شهدای بزرگی است که با زهد زندگی کردند لذا دزفول باید مبلغ تدین در جهان اسلام باشد.دزفول باید بتواند به لحاظ معنوی و فرهنگی فراتر از وضعیت فعلی عمل کند و مردم این شهر نباید اجازه دهند معنویات و ارزش ها در جامعه کمرنگ شود.

* سردار پاسدار علی رجبی ،فرمانده تیپ حضرت مهدی سپاه ولی عصر(عج) در مراسم افتتاح پایگاه بسیج حرم حضرت سبزقبا(ع) گفت:امید است با افتتاح پایگاه مقاومت سبزقبا علیه السلام بار دیگر چون گذشته که سپاه ، پاسدار و پاسبان همه ی مجموعه ها و دست آوردهای انقلاب اسلامی ایران بود؛ نیز با لطف خدا و بازگشایی چنین پایگاه هایی قدمی دیگر در راستای برقراری هرچه بیشتر امنیت ،احیای امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با تهدیدها و هجمه های نرم و سخت در حوزه های مختلف گام های مثبت و موثر بردارد.

* محمد رضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان می گوید راهبرد اصلی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم، پیروزی و به دست آوردن اکثریت کرسی های این مجلس است.

* سرویس های جاسوسی غربی در حاشیه مذاکرات هسته ای که چندی پیش در ژنو برگزار شد، به شدت با برخی خبرنگاران ایرانی ارتباط گرفته اند. این برقراری ارتباط در سالنهای پیرامون محل برگزاری مذاکرات و نیز در سطح شهر انجام شده است. برخی از احضارهای اخیر نیز در این ارتباط صورت گرفته است.

* روزنامه دیلی تلگراف آمریکا با انتشار گزارشی در مورد سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران٬ نوشت: بسیاری از مسئولان آمریکایی او که فرمانده شاخصی است را به عنوان دشمن درجه یک خود معرفی می‎کنند.بر خلاف تبلیغات انجام شده٬ آزادسازی آمرلی از چنگال داعش، کار پنتاگون و ارتش آمریکا نبوده؛ بلکه کار سپاه پاسداران ایران بود.

* سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه نشست معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور درباره گشت ارشاد، گفت: نیروی انتظامی در چارچوب قانون وظیفه خود را درباره حجاب و عفاف انجام می‌دهد، اما در اولویت اقدامات فرهنگی بر انتظامی تردیدی نداریم.

* آقای موسوی خوئینی ها مردی که به چهره خاکستری اصلاحات شهره دارد، چندی پیش در جلسه ای گفته است: آقای علی لاریجانی سقفش همین ریاست مجلس است و در ریاست جمهوری رای ندارد و ما هم نمی توانیم مجلس را بگیریم و به او نیاز داریم، باید به او اطمینان بدهیم که اگر با ما همراهی کند، او رئیس مجلس ما هم هست.

* رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نتایج پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان درباره استفاده از اینترنت گفت: طبق نتایج این تحقیق 67.4 درصد از جوانان از اینترنت استفاده می‌کنند که 19.1 درصد آنان برای چت، 15.3 درصد به منظور ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، 15.2 درصد برای سرگرمی و بازی و 10.4 درصد برای تحقیق و پژوهش‌های علمی از اینترنت بهره می‌برند.

* حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجدمقدس جمکران گفت: آنهایی که در فتنه ۸۸ حضور داشتند جرمشان مشهود بود و تبری از آنها احتیاج به حکم دادگاه ندارد، همچنان که حضرت امام نیز در مواجهه با جبهه ملی و نهضت آزادی بدون حکم دادگاه اعلام ارتداد کردند؛ چون جرم آنها مشهود بود.

پاسخ ایران به ۳ سؤال آژانس بین المللی انرژی اتمی، زیاده خواهی آژانس را به همراه داشته است. پس از آنکه آژانس سه سؤال در مورد امور نظامی از ایران مطرح کرد، به این سؤالات پاسخ داده شد. اما متاسفانه آژانس در پاسخ به این حسن نیت، این بار ۶۰ سوال جدید مطرح کرد و گفت که باید به این سؤالات یکجا پاسخ داده شود. آژانس گفته است بعد از اینکه همه اطلاعات خود را دادید ما جمع بندی می کنیم و در مورد تک تک سؤالات اظهارنظر نمی کنیم.

* سید حسین موسوی تبریزی، دادستان پیشین کل انقلاب و عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در دنباله تلاش‌های اطلاح‌طلبان برای تحریف اندیشه و آراء امام در خصوص فریضه حجاب این بار ادعای عجیب‌تری را مطرح کرده و در گفتگوی با ایلنا مدعی شده «ما حتی یک بار هم نمی‌بینیم که امام در مورد زنان گفته باشد که باید حتما حجاب داشته باشند» و معلوم نیست که با چنین ادعاهای عجولانه و تبلیغی، چه هدف و مقصودی دنبال می‌شود. این افراد می توانند به صحیفه امام جلد ۶،صفحه ۳۲۳ و ۱۰جلد ،صفحات۹۱ و۱۰۳ مراجعه کنند.در اوایل دهه ۶۰، حجاب برای عموم زنان و مردان در کشور اجباری شد. مجلس شورای اسلامی که متشکل از نمایندگان مردم بود این قانون را تصویب کرد و حضرت امام هم مخالفتی با آن نداشتم. حضرت امام خمینی (قدس‌سره) به مدت ده سال ولی بر مملکت اسلامی بودند و در همه این مدت – و یا دستکم ۷-۸ سال آن- قانون حجاب به تمامه اجرا می‌شده است. اما حتی یک مورد نداریم که امام نسبت به اجرای این قانون هشداری داده باشند یا به حکمی غیر از آن سفارش کرده باشند.

* اخیرا خانم مریلا زارعی، از بازیگران زن سینمای ایران که سابقه هنرنمایی در فیلم هایی با مضامین ارزشی و دینی نظیر «شیار ۱۴۳» دارد و در دو سه سال اخیر نیز در آثار ارزشمندی در حوزه اجتماعی و دفاع مقدس ایفای نقش کرده است، با هجمه همکاران به اصطلاح روشنفکر خود مواجه شده است.وی با ابراز گلایه از این رفتار حذفی مدعیان دموکراسی گفته است که برخی جریانات حاکم بر سینما، درصدد محدود کردن حضور وی در سینما و کم کار کردن او هستند و کاری می کنند که عملا ما طرد شویم.

* شبه‌‎نظامیان تکفیری گروه تروریستی داعش از کودکان برای انجام عملیات انتحاری استفاده می‌کنند.لیلا زروقی، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان جنگ‌زده، روز دوشنبه (۱۷ شهریور) گفت تروریست‌های داعش تا کنون صدها کودک را در عراق اعدام کرده‌اند و افزون بر این از آنان به عنوان بمب‌گذاران انتحاری در حمله‌های خود استفاده می‌کنند. از آغاز سال جاری دست کم ۷۰۰ کودک عراقی کشته و یا معلول شده‌اند.

* رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از پرداخت مطالبات ایثارگران تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: اگر این موضوع تا پایان شهریور محقق نشود از سمت خود کناره گیری خواهم کرد.

* روزنامه اصلاح طلب اعتماد در راستای هجمه های اخیرا افراطیون به احکام اسلامی نظیر قصاص، درصد قبح زدایی از کشف حجاب برآمد و نوشت: حجاب صرفا مسئله ای عقیدتی است و رعایت نکردن آن، امنیت اجتماعی را به هم نمی زند!

اخبار مرتبط