پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نقدی بر سریال کلاه پهلوی

احسان قیلاوی زاده

در حدود 160 روز پیش پخش سریالی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران کلید خورد با نام       «کلاه پهلوی» که بسیار خوشحال شدیم از اینکه می خواهند مجاهدتهایی را که در طول تاریخ این مملکت توسط مبارزین بزرگی که در راه دفاع از شرف و آبرو و حیثیت اسلام و این مملکت انجام داده اند به نمایش بگذارند تا جوانهای ایران عزیز بدانند که چه خونهایی در راه اسلام و این انقلاب ریخته شده است.

ولی با کمال تعجب دیدیم وقتی 2یا3قسمت از سریال گذشت چونه در این سریال تبلیغ و ترویج پوشش نامناسب بانوان می شود چگونه آرایش غلیظ هنرپیشه ها به نمایش گذاشته می شود و کارگردان و فیلم بردار محترم این سریال سکانسهایی از این فیلم را برای به تصویر کشیدن این جور تیپ و قیافه اختصاص می دهد. البته شاهد بودیم که همان موقع بسیاری از علماء اعتراض خود را نسبت به این سریال اعلام کردند و کارگردان این سریال اظهار داشت که صبر داشته باشد سریال جلوتر که برود تمام این ها جبران می شود و ما به خوبی از اسلام و شخصیت زن و حجاب دفاع خواهیم کرد.

الان حدود 20 قسمت از این سریال می گذرد می بینیم که چگونه به شخصیت زن در این سریال توهین می شود و چگونه نظام خانواده را هدف گرفته اند و چگونه به پوشش اسلامی و حجاب حمله می شود و به جزء 1 یا 2 سکانس که آقای شریفی نیا که در نقش(میرزا رضا)بوده و خانم زارعی که در نقش همسر ایشان هستند فقط یک دفاع مختصر و بسیار ضعیف انجام داده اند .

 نویسنده این سریال با تمام قدرت توانسته است که به شخصیت مرد، شخصیت زن، پوشش مرد و زن و نظام خانواده حمله کند ولی بسیار ضعیف در مقابل آن دفاع کرده است. شاید اگر بپرسیم می گویند صبر کنید سریال جلوتر که می رود و خوب می شود ولی چرا باید با پول بیت المال جمهوری اسلامی ایران و با پول این مردم مؤمن و شهید پرور سریالهایی برای ترویج پوشش ضد دینی ساخته شود چه نیاز است که این همه زنان فیلم با آرایشهای رنگارنگ جلوی دوربین حاضر شوند غیر از این است که ترویج ترویج پوشش نامناسب و آرایش رنگا رنگ می شود.

الان از هر دختری که اطلاعات کمی درباره حجاب و فوائد حجاب داشته باشد و این سریال را دیده باشد بپرسید می گویند حجاب خوب نیست دست و پای ما را می بندد در هوای گرم گرممان می شود باعث محدودیتمان می شود ،مردها نمی گذارند که کار کنیم پول خودشان را به رخمان می کشند فقط ما را برای خانه داری و ظرف شویی و لباس شویی و کار های خانه می خواهند و خیلی حرفهای دیگر از این قبیل که از این سریال برداشت کرده اند ، که این سریال به جای اینکه بیاید و از اسلام و حجاب دفاع کند باعث می شود که مخاطب این جور برداشت کند از این سریال .

ولی ما خوشبین هستیم به این که کارگردان این فیلم بتواند در قسمتهای آینده این سریال دفاع خوبی از شخصیت زن و مرد و نظام خانواده و حجاب و عفاف بکند که اگر چنین نکند مدیون تمام شهدایی می شود که جان خود را در راه اسلام و این انقلاب گذاشتند و باید فردای قیامت پاسخ گوی آنها باشد.

احسان قیلاوی زاده      22/11/1391

اخبار مرتبط