پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

همایش یادگاران هشت سال دفاع مقدس و فعالان فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول برگزارگردید.

همایش مشترک یادگاران هشت سال دفاع مقدس و فعالان فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول عصر شنبه در تالار مهتاب این شهر برگزار شد.

سردار ‘ محمد کوچک ‘ در این همایش به تشریح نقش رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرداخته  و در ادامه سخنانش گفت:کار جمع آوری اسناد در خصوص نقش لشکر هفت ولی عصر(عج) در دوران دفاع مقدس از زبان رزمندگان از یکسال پیش آغاز شده است.

ایشان جمع آوری بیش از یک هزار صفحه اطلاعات از رزمندگان در خصوص عملیات فتح المبین و سایر عملیات ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای مستند نگاری دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود:برای جمع آوری این اسناد با بیش از 150 رزمنده مصاحبه شد.

این رزمنده دوران هشت سال  دفاع مقدس به تصویر کشیدن خاطرات رزمندگان از عملیات های مختلف را اقدامی ضروری برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و تشریح آن دوران برای نسل جدید دانست و  همچنین گفت:کار جمع آوری اسناد در خصوص عملیات والفجر مقدماتی در دست تهیه است.

سردار کوچک در ادامه سخنانش افزود: تلاش می شود تا خاطرات رزمندگان از عملیات های مختلف جمع آوری شود.

حجت اسلام فیض السلام دیگر سخنران این مراسم  نیز در سخنانی به تشریح اهداف دشمن از تهاجم فرهنگی پرداخت وهمچنین  گفت:در جنگ سخت دشمن در مقابل ایستاده بود اما اینک دشمن با لباس دین وارد صحنه شده است.

وی افزایش آمار طلاق در جامعه را از جمله آثار سوء تهاجم فرهنگی دشمن دانست و افزود:

حدود 100 کانال ماهواره ای به زبان فارسی برنامه پخش می کند که برخی از این شبکه ها با نام دین وارد عمل شده اند.

وی تداوم راه شهدا را ، حفظ حجاب و ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بیان کرد و افزود:برای خنثی کردن توطئه دشمن در جنگ نرم باید با هوشیاری وارد صحنه شد.

در این همایش جمعی از پیشکسوتان جبهه و جنگ و نیز ایثارگران حضور داشتند.

س

ایرنا

اخبار مرتبط