پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

همه نهادها؛امام جمعه،دادستانی و شهرداری و…برای ساماندهی به وضعیت فرهنگی–اجتماعی تفریحگاههای دزفول کمک کنند

در آستانه فصل گرما همه نهادها؛امام جمعه،دادستانی و شهرداری و… برای ساماندهی به وضعیت فرهنگی – اجتماعی تفریحگاههای دزفول کمک کنند

نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه دزفول با حضور در  جمع شورای شهر دزفول در خصوص مسائل فرهنگی شهر با اعضای این شورای مردمی به گفتگو نشست .

در این دیدار اعضای شورای شهر دزفول اعلام کردند که بناست در سال جدید هر دو ماه مسئولین را به جلسات شورا دعوت تا از راهنمایی های آنان بهره مند گردند .

“محسن ریاضی “رشد برخی جریانات فکری –عقیدتی در شهر و اغفال مردم توسط اعضای این گروههای فکری را یادآوری کرده و در ادامه گفت : لازمست تا با با دعوت از روحانیون برجسته کشوری برای مقابله با فعالیت این گروههای انحرافی اقدامات عملی صورت پذیرد .

“گلستانباغ ” نیز در این جلسه با اشاره به شروع فصل گرما و استفاده ی بیشتر مردم از اماکن و تفرجگاهها بالاخص تفریحگاه ساحلی علی کله و سرازیر شدن گردشگران با فرهنگ های مختلف در این رابطه گفت: در این راستا با تنی چند از کارشناسان جامعه شناسی و روانشناس صحبت هایی صورت گرفته و با برگزاری نظر سنجی از اقشار مختلف مردم ، برای ساماندهی به وضعیت این مکان های تفریحی در حال برنامه ریزی  هستیم .

عضو شورای شهر دزفول در ادامه خواستار حمایت و پشتیبانی امام جمعه ،دادستانی و شهرداری دزفول برای ساماندهی به وضعیت فرهنگی – اجتماعی تفریحگاههای دزفول شد .

“امام جمعه دزفول” با رضایت نسبی از مطالبه های فرهنگی اعضای شورای شهر دزفول گفت: شورای شهر نهادی مردمیست لذا با توجه به نامگذاری سال با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دغدغه های فرهنگی اعضای این شورا ، می تواند در تحقق و اجرای اهداف رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته ) در خصوص شعار سال تحقق یافته و اجرایی گردد.

“حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی” با تبیین جایگاه امامت جمعه در نقش رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصریح کرد:شورای فرهنگ عمومی شورایی برای هماهنگی میان نهادهای فرهنگی و غیرفرهنگی است که در فرهنگ جامعه تاثیر دارند ؛ و لازمه ی موفقیت آن همکاری همه ی نهادهای عضو در این شوراست تا با برنامه ریزی مناسب در خصوص تحقق اهداف واحد ، تلاش و هم افزایی کنند .

“رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول” ارتقای سطح علمی حوزه های علمیه ،مجوز تاسیس دانشگاه امیرالمومنین،تاسیس مرکز تفسیر علوم قرآنی و مباحث کلامی ، احداث دومین حوزه علمیه خواهران و اخذ مجوز دوره کوتاه مدت علوم اسلامی برای خواهران و … را اموری در جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه عنوان نموده که توسط نهاد امامت جمعه دزفول در چند ماه گذشته صورت پذیرفته است .

ایشان تعداد کم طلاب در برابر دانشجویان را یادآور شده و افزود: برای توسعه ی حوزه علمیه برادران دزفول مذاکرات و فعالیت هایی صورت گرفته لکن در امر فرهنگ و حوزه باید حرکتی ملی صورت پذیرد که نیازمند کمک همه ی مسئولین و مردم است .

امام جمعه دزفول با اشاره به کم لطفی بعضی از رسانه های محلی و جسارت آنان به قشر روحانیت تصریح کرد: این رسانه ها لازمست تا مصلحت شهر را در نظر گرفته و مسائل فرهنگی و سیاسی را با هم ادغام نکنند .

“حجت الاسلام قاضی دزفولی” با بیان فعالیت های نهاد امامت جمعه و بنیاد مهدویت برای مقابله و رویارویی با فرقه های انحرافی گفت : هر هفته اساتید قم برای آموزش مبلغین ،معلمین و ائمه جماعات و در راستای پاسخگویی به شبهات به دزفول دعوت می شوند .

“رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دزفول” خواستار فرهنگی شدن فضای شهر دزفول شده و افزود:در سال فرهنگ باید تلاش کنیم تا با انسجام،هماهنگی و اهمیت به امور فرهنگی در خصوص ساماندهی به وضعیت عمومی شهر و تحقق شعار سال تلاشی مضاعف داشته باشیم.

حجه الاسلام قاضی دزفولی در پایان خواست تاساماندهی بیلبوردهای تبلیغاتی را با رویکرد فرهنگی و نه فقط اقتصادی در دستور کار شورای شهر دزفول قرار گیرد .

77777766666666666666666666666666666666668

مجددز

اخبار مرتبط