پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

پیکر مطهر دو شهید گمنام در دزفول تشییع وبه خاک سپرده می شود

امام جمعه شهر امام از توابع شهرستان دزفول روز شنبه در نشست هماهنگی برنامه های تشییع دو شهید گمنام در سالن جلسات فرمانداری به رشادت و ایثارگری های شهدا اشاره کرد و گفت: نظام مقدس 80824428-4914743جمهوری اسلامی خونبهای شهداست و شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند لذا باید در حد توان از شهدا تجلیل شود.
حجت الاسلام محمدعلی پاپی شاه آبادی افزود:دزفول به عنوان پایتخت مقاومت ایران شهدای بزرگی به انقلاب نثار کرده و وجود این شهدا تأثیرات معنوی بسیاری در شهر دارد.
قنبر محمدی نایب رییس شورای شهر امام نیز گفت:این شهدا که در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو به شهادت رسیده اند ۲۱ و ۳۲ ساله می باشند.
وی گفت:با توجه به اینکه تعداد زیادی از شهدای عملیات والفجر هشت از لشکر هفت ولی عصر می باشند و دو تن از شهدای شهر امام خمینی (ره) که در این عملیات مفقود شده اند احتمال اینکه این شهدا از شهر امام باشند وجود دارد.
محمدی اظهار داشت:پیکر مطهر این شهدا در مرکز شهر امام مجاور کتابخانه به خاک سپرده می شود و بنایی بر مزار این شهدا احداث می شود.
محمدی اظهار داشت:این دو شهید گمنام نخستین شهدای گمنام شهر امام هستند که به خاک سپرده می شوند.
مسوول فرهنگی دفاع مقدس شهرستان دزفول نیز گفت:در خوزستان ۲۴ شهر و روستا در خواست دفن این شهدای گمنام را داشتند که این افتخار نصیب شهر امام شد.
محمدرضا صفارپور افزود: شش کمیته برای هماهنگی برنامه های تشییع این شهدا تشکیل شده و برنامه هایی به همین مناسبت در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت:شامگاه سه شنبه پیکر مطهر دو شهید گمنام شهر امام دزفول در نمایشگاه دفاع مقدس در بیمارستان سابق یازهرای دزفول خواهند بود .
صفارپور افزود:مراسم تشییع این دو شهید گرانقدر نیز صبح چهارشنبه از پل حمید آباد به سمت روستای محمد بن جعفر طیار(ع) آغاز خواهد شد و نماز ظهر وعصر در کنار پیکر این شهدا در بقعه متبرکه محمد بن جعفر (ع) اقامه خواهد شد.
مسوول مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گفت:کاروان شهدای گمنام مسیر روستای محمد بن جعفر (ع)،شهرک محمد منتظری و شهر امام را طی خواهد کرد و مراسم وداع با شهدا نیز شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع این شهر برگزار خواهد شد.
صفارپور افزود:مراسم تشییع وخاکسپاری دو شهید گمنام شهر امام نیز صبح پنجشنبه به سمت محل دفن این شهدا برگزار خواهد شد.
برگزاری مسابقه بهترین عکس از مراسم تشییع و مسابقه بهترین جمله در وصف شهدا از جمله برنامه هایی است که در حاشیه آیین تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در شهر امام دزفول برگزار می شود

اخبار مرتبط