پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

کارنامه فرهنگی دولت نهم و دهم در خوزستان/ هیچ شهرستانی را از قلم نیانداختیم

مدیرکل ارشاد استان تشریح کرد:00000

کارنامه فرهنگی دولت نهم و دهم در خوزستان/ هیچ شهرستانی را از قلم نیانداختیم

ظاهرا خیلی خوب بوده هیچ شهرستانی هم از قلم نیفتاده بالاخره یک همایش در اون شهرستان برگزار شده!!!

اهواز- خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری بیش از چهار هزار برنامه فرهنگی هنری در استان خوزستان در سال 91 خبر داد و گفت: در خوزستان هیچ شهرستانی نیست که یک رویداد فرهنگی استانی، منطقه ای یا بعضا ملی در آن برگزار نشود.

سید لطف الله سپهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری از مهمترین برنامه‌های ارشاد خوزستان بوده که در این راستا اقدامات تاثیرگذاری انجام شده است.وی با تاکید بر اینکه در دولت نهم و دهم رشد بی سابقه کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری را شاهد بودیم، افزود: به ویژه در دو سال اخیر فضای فرهنگی استان توسعه مطلوبی داشته به طوری که در هیچ دوره‌ای به این میزان کار نشده است.سپهر با اشاره به فعالیتهای متعدد فرهنگی در خوزستان، گفت: تنها در سال گذشته بیش از چهار هزار برنامه فرهنگی هنری در قالب منطقه‌ای، ملی، بین‌المللی، استانی و شهرستانی در خوزستان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه فعالیتهای فرهنگی با شعار دولت که توزیع عادلانه رویدادها، فعالیت‌ها و ثروت‌های دولت است، صورت گرفته، افزود: در این راستا از تمرکز فعالیتها در مرکز استان جلوگیری شده و فعالیت‌ها فرهنگی در همه شهرستانهای استان عادلانه توزیع و کارشناسانه اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان تصریح کرد: در خوزستان هیچ شهرستانی نیست که یک رویداد فرهنگی استانی، منطقه ای یا بعضا ملی در آن برگزار نشود.

وی به فعالیتهای مختلف فرهنگی هنری در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید دولت در حوزه فرهنگ و هنر در اجرای این فعالیت‌ها در خوزستان توانستیم از هنر به نحو مطلوب استفاده و بهره ببریم.

سپهر برگزاری جشنواره های متعدد هنری در بخش های مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود: همچنین به فراخور قومیت ها، زبانها و فرهنگهای موجود در خوزستان، جشنواره های متعددی از جمله جشنواره تئاتر، جشنواره عربی، جشنواره زاگرس نشینی و استانی، جشنواره دفاع مقدس، جشنواره لاله های سرخ، جشنواره حصر آبادان و جشنواره طنز  و.. برگزار شده است.

وی تصریح کرد: خوزستان با توجه به فعالیتهای انجام شده، عملا به یک کارگاه فرهنگی ‌و اجتماعی تبدیل شده است.

اخبار مرتبط