پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

کتابی برای زندگی!

11

کتاب سبک زندگی اثر تاره محمدرضا زائری است که زندگی دینی مسلمانان ایران را مورد بررسی قرار می دهد.

این کتاب سعی دارد تا به زبانی ساده با فعالان فرهنگی، آموزشی و رسانه ای درباره سبک زندگی سخن بگوید و زمینه ای را برای فکر کردن به بحث سبک زندگی و پرداختن جدی به آن را فراهم آورد.

شاید بتوان جمله “فرهنگ توصیه پذیر نیست!” را شاکله و مبنای این کتاب دانست؛ نویسنده در مقدمه با انتقاد از عملکرد فعالان فرهنگی و دینی می نویسد: ” برای سبک زندگی سخنرانی می گذاریم و دوره آموزشی تدوین می کنیم؛ گویی سبک زندگی هم مثل فلسفه و فیزیک یاد دادنی و امتحان گرفتنی است! ازپایین شمشیر می خوریم و نیزه را از بالا، در هوا می زنیم؛ این می شود که حریف بر ما غلبه می کند، نمونه اش کتاب و ویدئوهای آموزش زبان انگلیسی و بازی های ویدئویی که فضای ترویج زندگی غربی هستند. آنوقت برای مقابله جلسه سخنرانی و آموزشی برگزار می کنیم”.

22

نویسنده در ادامه مفهوم سبک زندگی را چنین تعریف می کند: ” مجموعه ای از ترجیح ها و انتخاب ها و گرایش ها که باعث می شود در زندگی مان به کونه ای خاص مصرف کنیم … در اینجا انتخاب ما نشان دهنده علاقه ها سلیقه ها و پسند های ماست. به همین سبب است که کسی نام فرزند خود را کورش و دیگری غلام حسین می گذارد.” ، ” حوزه سبک زندگی بیشتر لباسی است که همسرمان می خرد، نقش آهن ربایی است که به یخچال نصب می کنیم، آهنگ گوشی موبایل مان و اسباب بازی کودکمان است.”

همچنین این کتاب سعی دارد تا با سرفصل های گوناگون در زمینه های مختلف به بیان راه و رسم زندگی کردن بپردازد. سرفصل های این کتاب شامل موضوعاتی چون :

مفهوم سبک زندگی

سبک زندگی تبلیعی

زندگی و خانواده معنوی

نقش رسانه

ماه رمضان

زیارت مکان های مقدس

جایگاه مسجد در زندگی

ماه محرم و مجالس عزاداری

حجاب و پوشش

اسراف

سیاست

تغذیه

شادی و نشاط

مهارت های زندگی

می باشد.

این کتاب توسط انتشارات آرما در سال 93 به چاپ رسیده است.

اخبار مرتبط