پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

کنگره ملی جندی شاپور نخستین دانشگاه جهان در دزفول برگزار می شود

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از برگزاری کنگره ملی جندی شاپور خبر داد و گفت:این کنگره به منظور معرفی نخستین مرکز علمی جهان در دزفول برگزار می شود.

81328210-5977946

‘محمدرضا عصاری ‘ : تقاضای برگزاری این کنگره به کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده که مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود:کلیات این کنگره مصوب شده و در نشست آتی کمیته شورای سیاست گذاری در خصوص نحوه برگزاری این کنگره تصمیم گیری خواهد شد که با تکمیل جلسات ، برنامه ریزی برای برگزاری این کنگره ملی آغاز و دبیرخانه کنگره در دزفول و تهران تشکیل می شود.

عصاری با اشاره به پیشینه جندی شاپور اظهار داشت:جندی شاپور که اکنون تنها آثاری از آن در دزفول باقی مانده به عنوان نخستین دانشگاه جهان شناخته شده که باید برای احیای آن تلاش شود.

دانشگاه باستانی جندی شاپور (جوندی شاپور) یکی از آثار به جای مانده از دوره ساسانی در اطراف دزفول است که با بیش از ۱۷ قرن قدمت، قدیمی ترین و اولین دانش جهان شناخته شده است.

شهر جندی شاپور در گذشته های دور به سبب بیمارستان و دانشگاهی که در آن بوده شهرت جهانی داشته است.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در ادامه به تدوین طرح جامع این دانشگاه در راستای سند چشم انداز خبر داد: سند چشم انداز دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بر اساس دو برنامه سه و پنج ساله تدوین شده است.

عصاری گفت: بر اساس سند چشم انداز تعداد دانشجویان این دانشگاه تا سال 1395 به سه هزار نفر و تا پایان سال 97 به پنج هزار نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به فعالیت هایی که برای ارتقای سطح علمی دانشگاه انجام شده افزود:با تلاش صورت گرفته تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه از 53 نفر در پنج کد رشته به 112 نفر در 9 کد رشته افزایش یافت.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور همچنین به فعالیت پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت:در سال جاری قراردادسه و نیم میلیارد ریالی برای تکمیل تجهیزات پژوهشی دانشگاه منعقد شده که این تجهیزات امسال وارد دانشگاه خواهد شد ضمن اینکه یک میلیارد ریال نیز برای ارتقای کتابخانه دانشگاه در نظر گرفته شده است.

ایرنا

اخبار مرتبط