پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

گلایه شیخ رضا سبط شیخ انصاری از بی توجهی مسئولان به بزرگداشت شیخ اعظم انصاری در دزفول و رو به ویرانی بودن خانه تاریخی وی

بسم الله الرحمن الرحیم
? شب پره گر وصل آفتاب نخواهد / رونق بازار آفتاب نکاهد
? ذکر چند مطلب در رابطه با :
( اظهار گلایه و تأسف و تعجب عده ای از مردم متدین و شریف و بصیر دزفول در مورد « عدم توجه مسئولین شهر » نسبت به بزرگداشت سالروز تولد شخصیت کم نظیر و بلکه بی نظیر خاتم الفقهاء و المجتهدین شیخ مرتضی الانصاری الدزفولی اعلی الله تعالی مقامه الشریف )
۱◻️شیخ انصاری ره در تمام زمان حیات سراسر خیر و خدمت و برکت خود ، گریزان از تعریف و تحسین و تمجید و تعظیم دیگران ، و کسب شهرت بودند ، و علماء و فقهاء و مراجع تقلید از مشایخ انصاری نیز رهرو چنان راهی بوده و خواهند بود . إن شاء الله تعالی
۲◻️شیخ انصاری ره مفتخر به این نیست که زادگاهش شهر دزفول است ، بلکه شهر دزفول مفتخر است به این که زادگاه شخصیت بی بدیلی همچون شیخ انصاری ره است .
۳◻️آیا از کسانی که به بهانه تعریض مسیر ، نجوای تخریب خانه شیخ اعظم ره را سر داده بودند ، می توان انتظار مرمت و بازسازی خانه شیخ انصاری ره را داشت ؟
۴◻️آیا از افرادی که به خیال خام خود ، برجسته شدن القاب و عناوین کم مایه و بی‌مایه و ساختگی و تعارفی را در پنهان کردن نام شیخ ره جستجو می کنند ، می توان انتظار برگزاری مجلس بزرگداشت برای شیخ ره را داشت ؟
۵◻️آیا مسئولین اداره میراث فرهنگی ، که خود را سینه چاک حفظ حمامی قدیمی و مانند آن نشان می دهند و چه هزینه ها که برای مرمت و نگهداری آن نمی کنند ، از وجود منزل شیخ ره بی‌خبرند ؟
۶◻️ اگر فقهاء و مراجع عظام تقلید ، از خانه رو به خرابی شیخ ره و بی خیالی مسئولین مطلع شوند ، آیا بی تفاوت خواهند بود ؟
۷◻️ اگر بر فرض محال ، زادگاه شیخ اعظم ره شهر شوش یا اندیمشک بود ، آیا مسئولین آن ها این چنین بی توجه و خموش و خمود بودند ؟
۸◻️ اولین کسی که قدم به خانه شیخ انصاری ره گذاشت و با دلی لبریز از شوق دیدار ، اما آکنده از اندوه و تأسف به خاطر ویرانی خانه و این همه بی توجهی مسئولین خارج شد ، نویسنده ارجمند کتاب ارزشمند « نخل و نارنج » ، آقای دکتر وحید یامین پور بودند که باید خود را از چند جهت مدیون ایشان بدانیم ، از جمله شناساندن شیخ انصاری ره به جوانانی که یک عده از آنان هنوز نام شیخ انصاری ره را نشنیده بودند !
⭕️ سخن در مورد کتاب وزین « نخل و نارنج » که آن را بدقت خوانده و حظ وافر برده ام ، موکول می شود به مقالی دیگر .
إن شاء الله تعالی
ر . س . ا

اخبار مرتبط