پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

شهید محمدی زاده به معنای واقعی،علمدار لشکر هفت ولیعصر (عج) بود/دزفول همواره صادرکننده نیروهای انسانی با ارزش و قوی به تمام کشور بوده/بسیاری از این سرمایه ها در دزفول نهفته مانده و تبلیغ نشده اند+تصاویر

به گزارش دزمهراب یادواره بزرگ علمدار لشکر هفت ولی عصر(عج) در دوران دفاع مقدس سردار شهید حاج “عظیم محمدی زاده” صبح امروز پنجشنبه با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهری و حضور پرشمار آحاد مختلف مردمی در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد.

در این آیین که با قرائت قرآن و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، سردار سرتیپ محمد رئوفی نژاد فرمانده سابق لشکر هفت ولیعصر(عج) در دوران دفاع مقدس به بیان و تبیین ویژگی های بارز شهید عظیم محمدی زاده پرداخت و اظهار کرد: شهید محمدی زاده به معنای واقعی، علمدار لشکر هفت ولیعصر (عج) بود.

وی با اشاره به اینکه شهید محمدی زاده در بعد نظامی از بلوغ بالایی برخوردار بود، افزود: نظرات نظامی این شهید منطبق بر واقعیت بود و همواره با یک دید عمیق نظامی و با غلبه بر احساسات نظر می داد و نظرش همواره تعیین کننده عملیات های جنگی بود.

سردار رئوفی نژاد تصریح کرد: آن شهید از نظر اخلاقیات بسیار خاکی و متواضع و از سرداران بنام و گمنام جبهه و جنگ بود که در سال های دفاع مقدس و عملیات کربلای 5 حماسه آفرینی کرد.

وی در پایان گفت: از فکر و تدبیر شهید محمدی زاده در عملیاتهای لشکر بسیار استفاده شد و می توان گفت او حسن باقری لشکر هفت ولی عصر(عج) بود.

IMG_7617

در ادامه این آیین مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی سرداران، جانبازان و بازماندگان جبهه و جنگ در شهر مقاوم دزفول  را به ستاره های تابناک سپهر ایران اسلامی تشبیه کرد و گفت:امثال شهید عظیم محمدی زاده متعلق به خانواده هایی هستند که شرافت خانوادگی آنها زبانزد است و ما باید ازاین موضوع عبرت گرفته تا اگر می خواهیم آینده سالمی داشته باشیم باید پست ها و عناوین را به افرادی منتسب و الصاق کنیم که ازاین ویژگی برخوردار باشند.

محمد حسین صفارهرندی با بیان اینکه با شناخت این شهید می توان به شاخص های دین داری و انقلابی رسید، اظهار کرد: انقلاب ما با چنین شهدایی به جایگاهی رسیده است که دشمنان نیز به این جایگاه رفیع اعتراف می کنند.

وی افزود: اگر دشمن به پای میز مذاکره نشسته از روی ناگزیر بوده و این گوهر نظام و انقلاب که درحال تحمیل کردن خود به تمام جهان است، محصول عمل صالح فرزندان شهید خود همچون شهید محمدی زاده میباشد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران  اذعان نمود: امروزه دشمن باور کرده که ایران یک بازیگر اصلی در خصوص آینده کشور سوریه است هرچند دشمنان قبل ها ادعا داشتند که مسائل کشورهای عربی هیچ ارتباطی به ایران ندارد اما امروزه سرنوشت بسیاری از کشورهای عربی همچون یمن، عراق، لبنان و سوریه بدون حضور تاثیر گذار ایران ممکن نیست چون ما ثابت کردیم که مسیر این نظام توسط شهدا و آرمان های آنها گشوده شده است.

صفارهرندی در پایان گفت: دزفول همواره صادرکننده نیروهای انسانی با ارزش و قوی به تمام کشور بوده است و باید این راه و پیش قدم ماندن دزفول در زمینه تامین نیروهای انسانی و خدمت رسانی به کشور تداوم داشته باشد.

IMG_7683

همچنین آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شخصیت شهید محمدی زاده را شکل گرفته با اخلاق اسلامی عنوان و اظهار کرد: ما باید با اعمال خود این اخلاق اسلامی را ثابت کنیم، ما باید بصیرت داشته باشیم تا ترفند و نفوذ دشمن را بتوانیم تشخیص دهیم و احساس کنیم زیرا دشمن از هر راهی به دنبال نفوذ است و این بصیرت ما است که می تواند ما را در مقابل حیله های دشمن حفظ کند.

وی همچنین گفت: دزفول در هر عصر و زمانی بزرگترین شخصیت ها را در خود جای داده است ولی متاسفانه بسیاری از این سرمایه ها در دزفول نهفته مانده و تبلیغ نشده اند و این اهتمام مسئولان دزفولی را در راستای معرفی نوابغ و بزرگان این شهرستان می طلبد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اذعان نمود: در سال ۱۳۷۵ رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در اهواز بحث ۵۵۰ هزار هکتار زمین را مطرح کردند و بنا بود این طرح وقتی به نتیجه رسید در عرض ۱۴ سال هیچ بیکاری در خوزستان نماند اما از آن روز تاکنون ۲۰ سال گذشته و مسئولان ما هیچ کاری انجام نداده اند.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه مسئولان استانی تنها با مطرح کردن موضوع این زمین ها گمان میکنند مردم و مقام معظم رهبری راضی اند، افزود:  این طرح باید هرچه زودتر اجرایی شود، هر چند استاندار خوزستان طی روزهای گذشته اعلام کرد که کار سرعت گرفته اما باید با جدیت پیگیری شود تا این طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به کرسی اجرایی برسد تا مملکت متحول شود.

وی اشاره ایی نیز به نامگذاری سال ۹۵ به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ازسوی رهبری داشت و گفت: رهبری بارها به مسئولان و دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کردند ولی متاسفانه تاکنون چیزی که باعث رضایت رهبری و کشور باشد در این زمینه صورت نگرفته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه، رهبری بر اقدام و عمل تاکید داشته و تاکنون در زمینه اقتصاد مقاومتی یا اقدام نشده و یا اگر شده مناسب نبوده اظهار کرد: دولتی ها و حتی رسانه ها در بحث اقتصاد مقاومتی به تفسیر های بی فایده و فلسفه اکتفا نکنند و اقدام و عمل در این زمینه را به شدت جدی بگیرند تا به نتیجه برسند.

IMG_7759

مداحی حاج صادق آهنگران، اجرای گروه سرود، رونمایی از تمبر سردار محمدی زاده و دو کتاب زندگینامه و خاطرات شهید محمدی زاده و پخش کلیپ از دیگر بخش های این یادواره بود.

سردار شهید حاج عظیم محمدی زاده معاون عملیاتی لشکر هفت ولیعصر (عج) بود که در عملیات های فتح المبین، بیت المقدس و رمضان حماسه آفرینی کرد؛ این شهید والامقام در عملیات های مختلف مجروح شد و ششم اسفند ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در خط مقدم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

IMG_7578IMG_7656IMG_7678IMG_7705IMG_7735IMG_7742IMG_7750IMG_7753
IMG_7702IMG_7793 IMG_7795 IMG_7802 IMG_7810 IMG_7813 IMG_7817

اخبار مرتبط