پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

یادواره ی زنان شهیده پایگاه مکتب زینب(س)با حضور امام جمعه دزفول برگزار شد.

مراسم یادواره ی زنان شهیده ی پایگاه مکتب زینب (س)حوزه ی بسیج خواهران الزهرا(س) دزفول با حضور “حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی “امام جمعه و نماینده ی ولی فقیه شهرستان دزفول ghazi-majdedez5در مصلی امام علی علیه السلام برگزار شد.

در این آیین “حجت السلام والمسلمین قاضی دزفولی ” با اشاره به کلام مقام عظمای ولایت امام خامنه ای (دامت برکاته )جنگ ۸ ساله را گنجی تمام ناشدنی برای ملت شهید پرور ایران اسلامی خوانده و افزود : در سالهای دفاع مقدس جوانان به عشق شهادت ، جهاد در راه خدا و دفاع از آرمانها در شناسنامه های خود دست برده تا بتوانند در جبهه های جنگ  علیه باطل حضور یابند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات ائمه ی اطهار ، شهیدان را زنده و روزی خوار در نزد خدای سبحان توصیف و خاطر نشان ساخت : از شهادت در فرهنگ قرآنی با نام رزق یاد شده و رزق ناشی از رحمت پروردگار است و رحمت خدا شامل حال همگان نمی شود .

امام جمعه دزفول افزود: شهید ، عزیزترین سرمایه ی عمر که جان اوست ،را برای اعتلای کلمه حق تقدیم  و از این روی خداوند برای شهدا اجرو پاداشی عظیم در نظر گرفته که با اجر پیامبران و صلحا برابری می کند .

 ”حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی ” شهادت را مشتمل بر دو رکن (فی سبیل الله بودن ، و داشتن هدف مقدس) دانسته و خاطر نشان ساخت :انسان بی هدف ، پوچ و عبث زندگی می کند و انسانی که روزانه به دنبال خوردن ، خوابیدن و لذات دنیوی باشد با حیوان تفاوت چندانی نداشته در حالی که شهدا تمام هستی خود را آگاهانه فدای هدف مقدس خود می نمایند .

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دزفول با اشاره به کلام امام صادق علیه السلام ، پیامبران ، علما و شهدا را شافعان روز محشر دانسته تصریح کرد : هر شهید ۷۰ نفر از بستگان خود را شفاعت می کند و لی برای شایستگی این شفاعت لازمست تا از ارزش های دین و قرآن پاسداری ،اطاعت محض از ولایت ،بصیرت و دشمن شناسی داشته و به راه شهدا وفادار باشیم .

مجددز

اخبار مرتبط