پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

۱۰ گروه در دزفول رصد ماه شوال را برعهده دارند

🔴🔸۱۰ گروه در دزفول رصد ماه شوال را برعهده دارند

🔸رضا طیب طاهر گفت:  ۱۰ گروه در دزفول همراه با ۳۰ رصدگر، پنج تلسکوپ و ۶ دوربین ۲چشمی نجومی رصد ماه شوال در این شهرستان را بر عهده دارند

🔸رئیس کمیته علمی ستاد استهلال استان خوزستان  در خصوص  وضعیت رؤیت پذیری هلال ماه شوال گفت: ماه شوال از نظر نجومی  از ساعت ۰۰:۵۹ روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت آغاز خواهد شد، ولی ملاک ما برای شروع ماه قمری جدید از لحاظ تقویمی، با توجه به فتوای مقام معظم رهبری، علاوه بر محاسبات نجومی، رؤیت پذیری هلال ماه با چشم مسلح است.

🔸وی افزود: هلال ماه شوال در غروب روز یکشنبه ۲۹ رمضان، به دلیل روشنایی و ارتفاع کم  در ایران و مناطق مختلفی از کشورهای همسایه غربی فقط با تلسکوپ و دوربین های ۲چشمی نجومی و قوی، قابل رؤیت بوده و این هلال با چشم غیر مسلح غیرقابل رؤیت است.

🔸وی از علاقه‌مندان خواست  جهت رؤیت این هلال زیبا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در غروب روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت همراه با ستاد استهلال شهرستان دزفول با استفاده از تلسکوپ های پیشرفته، به رصد بپردازند.

🔸وی افزود: هلال ماه شوال ساعت ۲۰ روز یکشنبه در محل پارک تپه چشمه دزفول واقع در انتهای بلوار بعثت بعد از میدان چمن شهرداری رصد خواهد شد. ایرنا

#

اخبار مرتبط