پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

درخشش مقاله عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالورژی واحد دزفول در معتبر ترین مجله تخصصی

به گزارش دز مهراب :دکتر مجید پورانوری عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول موفق به چاپ یک مقاله مروری نقادانه (Critical Review) در زمینه جوشکاری نقطه ای فولادهای مورد استفاده در بدنه خودرو در معتبرترین مجله تخصصی جوشکاری تحت عنوان (Science and Technology of Welding and Joining) شد. این مقاله‌ی مروری به دعوت پروفسور Bhadeshia سردبیر این مجله نگارش یافته است. این مقاله تحت عنوان(Critical review of automotive steels spot welding: process, structure and properties) در شماره 5 مجلد 18 این مجله در 43 صفحه به چاپ رسیده است.

جوشکاری مقاومتی نقطه‌ای یک فرایند اتصال دهی کلیدی در صنعت خودرو سازی است. توسعه فولادهای استحکام بالای پیشرفته (AHSS) برای کاربرد در صنعت خودروسازی نیاز به توسعه دانش در مورد متالورژی فیزیکی و مکانیکی این مواد حین جوشکاری مقاومتی نقطه ای دارد. در این مقاله ارتباط ریزساختار-خواص در جوش های مقاومتی نقطه ای فولادها با تکیه بر مشخصه های متالورژیکی، ارتباط سختی-ریزساختار، گذر از مود شکست فصل مشترکی به محیطی و خواص مکانیکی استاتیکی، خستگی و ضربه ای آنها به صورت نقادانه مرور و تحلیل شده است.

لازم به ذکر است دکتر مجید پورانوری، پژوهشگر برتر مؤسسات آموزش عالی استان خوزستان در سال 90 و پژوهشگر برتر استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان کشور در سال 91 می باشد.

پور انوری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به همراه دکتر سید پیروز مرعشی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 2007 تا کنون بیش از 40 مقاله در مجلات معتبر ISI-WoS در زمینه جوشکاری مقاومتی نقطه‌ای به چاپ رسانیده اند.

metallurgy

اخبار مرتبط