پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نخستین نشست شورای سفیران صلح و سازش دزفول برگزار شد

دبیر کل نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی کشور در این نشسشت با اشاره به اهمیت فعالیت سفیران صلح و سازش به عنوان مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضاییه برای کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضا گفت: اقدامات اولیه برای راه اندازی نهاد صلح و سازش در دزفول در حال انجام است و تلاش می شود و افتتاحیه رسمی آذرماه برگزار شود.

‌فرهنگ آزاداندیش اظهارداشت: نهاد صلح و سازش نهادی رسمی، غیردولتی، قدرتمند و یکی از تاثیرگذارترین نهادهای کشور است که موجب کاهش ورود پرونده های قضایی به دادگاه ها خواهد شد.

وی بر ضرورت استفاده از افراد توانمند در این مجموعه تاکید کرد و افزود: شورای سیاستگذاری از پنج نفر با نظر اعضای هیات مدیره تشکیل می شود و قرار است شورای مشورتی نیز تشکیل شود که اعضای این شورا سفیران صلح هستند.

نخستین نشست شورای سفیران صلح در دزفول برگزار شد

وی ادامه داد: افراد تاثیرگذار این نهاد مشخص می شوند و همایش بزرگ دزفول برگزار خواهد شد تا افراد تاثیرگذار شهر دزفول انتخاب شوند.

معاون دبیر کل نهاد صلح و سازی کشور نیز گفت: نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی یک نهاد خودجوش مردمی است که در کل کشور فعالیت های زیادی انجام می دهد.

غفور موسایی گفت: نهاد صلح و سازش بر مبنای صلح و سازش و عدالت اجتماعی پایه گذاری شده است.

معاون نهاد صلح و سازش کشور اظهارکرد: همه آحاد جامعه به نوعی سفیران صلح و سازش هستند، این نهاد از همه آحاد مردم تقاضا دارد این نهاد را یاری کنند.

وی در ادامه از سنت غلط تیراندازی در آیین های ترحیم انتقاد کرد و گفت: مدیریت این موضوع نیازمند ورود بزرگان و سفیران سازش است و باید این مقوله یک بار برای همیشه کنار رود.

موسایی ادامه داد: برگزاری برنامه های نامتعارف، پرهزینه و دعوت از خواننده هایی که برای هر مراسم مبالغ بالایی مطالبه می کنند در شرایط اقتصادی فعلی نامناسب است.

وی گفت: چشم و هم چشمی های فراوان، هزینه های زیادی بر دوش خانواده ها گذاشته که بزرگان و سفیران صلح در این خصوص باید ورود کنند.

موسایی گسترش مطالبه گری اجتماعی را یکی از برنامه های این نهاد دانست و گفت: مردم باید بر اساس تکالیفی که قانون گذار بر عهده ادارات دولتی قرار داده مطالبه گر باشند تا مطالبه گری در جامعه نهادینه کنند.

علی نعامی معاون نهاد صلح و سازش استان خوزستان نیز گفت: این نهاد برای اینکه به توسعه روابط انسانی، اخوت و برادری در بین افراد جامعه کمک کند تاسیس شده تا بتواند به اهداف آرمانی برسد.

وی افزود: افراد تاثیرگذار از اقشار و اقوام مختلفی که حس می کنند در برابر جامعه مسوولیت دارند در این نهاد عضو خواهند شد.

زهرا آدینه دبیر مجمع صلح و سازش دزفول نیز با اشاره به قدمت سازش در دزفول اظهارامیدواری کرد با فعالیت در این نهاد بتوان قدمی برای همدلی و برادری در بین مردم برداشت.

وی افزود: قدم برداشتن در این مسیر یاری کننده دستگاه قضاست؛ شرایط اقتصادی و بیکاری پرونده های زیادی در دادگستری باز کرده و امیدواریم با حضور سفیران صلح بتوانیم قدمی در راستای حل این مشکلات برداریم ایرنا

اخبار مرتبط