پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

موج کرونا در همه مراکز درمانی کشور سنگین شده است / ‌بحران جدی کمبود نیرو در بیمارستان‌ها/مرگ چهار مادر باردار براثر ابتلا به کرونادر دزفول/شکل ابتلا به کرونا خانوادگی شده است

به گزارش دزمهراب، متاسفانه موج سنگین کرونا همه مراکز درمانی را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات تحت تاثیر قرار داده است و با بحران جدی مواجه هستیم که شهرستان دزفول از این قاعده مستثنا نیست.

دراین باره کاشی ساز سوپرواریزر بیمارستان بزرگ دزفول درباره آخرین وضعیت کرونا دراین بیمارستان گفت: 9بخش حاد تنفسی و 5 آی سی یو و یک بخش حاد ویژه مادران باردار، برای بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

وی در ادامه بابیان اینکه درمانگاه رمدسیویر شبانه روزی شده است، افزود: روزانه در درمانگاه رمدسیویر بیمارستان بزرگ دزفول، به 600بیمار ترزیق رمدسیویر انجام می شود.

شکل ابتلا به کرونا خانوادگی شده است

وی با بیان اینکه شکل ابتلا به کرونا خانوادگی شده است، گفت: تعداد بیماران بدحال افزایش یافته است که یکی از دلایلش این است که بیماران دیرمراجعه می‌‌کنند.

کاشی ساز در ادامه با بیان اینکه موارد زیادی داریم که چند نفر از اعضای یک خانواده به صورت همزمان در بیمارستان بستری هستند، گفت: در همین هفته مادر یک خانواده به دلیل مبتلا به کرونافوت شد که چند روز بعد دختر13ساله همان خانواده هم به دلیل مبتلا به کرونا فوت شد و درحال حاضر پسرنوجوان همین خانواده با وضعیت جسمانی حاد بستری است.

مرگ چهار مادر باردار براثر ابتلا به کرونا در دزفول

وی بابیان اینکه چهار فوتی مادر باردار دردزفول به دلیل ابتلا به کرونا داشتیم، گفت: یک بخش ویژه با ظرفیت 20تخت برای مادران باردار درنظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل ابتلای خانوادگی به ویروس کرونا دورهمی‌ ها است، بیان کرد: خواهش میکنم از همشهریان عزیزمان پرتوکل های بهداشتی را رعایت کنندواز هرگونه دورهمی جدا خودداری کنند وبه موقع با کوچکترین علائم به بیمارستان مراجعه کنند.

کاشی ساز با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در بخش درمان بیان کرد: فشار کاری بر کادر درمان بسیار زیاد شده و پرسنل خسته شده‌ اند.

به گزارش دزمهراب، شرایط وحشتناک و بحرانی در مراکز درمانی حاکم شده است و نیاز داریم با انسجام و اتحاد همه افراد جامعه تا از این اپیدمی گذر کنیم.

وضعیت بسیار حساس و خطرناک است و هر گونه سهل انگاری به منزله آسیب به سلامت جامعه است و بی شک این اشتباهات و بی توجهی‌ ها قابل جبران نیست.

اخبار مرتبط