پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دزفول الگوی ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان است/ورود 50 گروه سرمایه گذار خارجی در 3سال ونیم گذشته به دزفول

به گزارش دزمهراب نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان دزفول عصر روز سه شنبه با حضور مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان و مسئولین شهرستان در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول برگزار شد.

فرماندار ویژه دزفول در این نشست گفت: تقریبا در سه سال و نیم گذشته با همدلی و همکاری مسئولان ادارات شهرستان اقدامات زیادی در راستای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته که می‌تواند به راحتی الگوی مثبتی برای استان قرار گیرد.

حبیب اله آصفی افزود: دلیل عنوان الگو این است که اولاً حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در دزفول قابل‌مقایسه با هیچ شهری در خوزستان نیست و همچنین همت مسئولان و دستگاه‌های مختلف شهرستان موجب شده که امروز دزفول مثال تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان باشد.

وی دزفول را محور سرمایه گذاری در استان نام نهاد و اظهار کرد: اعتماد به نیروهای بومی  و استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های منحصر به فرد شهرستان موجب بهره برداری در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری شد و از این مهمتر ما می توانیم حق شهرستان را از استان بگیریم.

فرماندار دزفول همچنین یکی دیگر از دلایل این موفقیت‌ها را حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران به‌ویژه در بحث اخذ استعلامات عنوان کرد و گفت: اکنون جنب و جوشی در همه ارکان دزفول در حوزه اشتغال وجود دارد  که این موفقیت ها موجب گشته که از استان های دیگر برای انتقال تجربه به دزفول سفر کنند.

آصفی همچنین اظهار کرد: در این سه سال و نیم گذشته 50 گروه سرمایه گذار خارجی از کشورهای نظیر اروپا، آلمان، لهستان، اتریش، روسیه و چین به دزفول سفر کرده اند که خوشبختانه تمامی آنها به توافق اولیه منجر و دو یاسه مورد نیز به منعقد شدن قرارداد منعقد رسیده است.

وی ادامه داد: دو گروه سرمایه گذار بزرگ از آذربایجان و مازندران که با تمام دنیا در ارتباط اند اکنون در حال سرمایه گذاری در دزفول هستند.

فرماندار دزفول با بیان اینکه امروز 3هزار هکتار به مجموع باغات دزفول اضافه و موجب ایجاد صدها اشتغال شده است افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته برای ۷۰ باغ نیز مجوز بهره‌برداری اخذ شده است ضمن اینکه خدارا شکر کسی مایوس از فرمانداری و ادارات شهرستان دزفول برنگشته است که جای تقدیر و تشکر از همه همکاران دارد.

اخبار مرتبط