پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دفترحوزه هنری شهرستان دزفول افتتاح شد+گزارش تصویری

به گزارش دزمهراب آیین افتتاح دفترحوزه هنری شهرستان دزفول شامگاه چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از هنرمندان و هنردوستان شهرستان در تالار مهتاب، برگزار شد.

مدیر کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری در این آیین، سابقه مقاومت، افتخارات فرهنگی و هنری دزفول را  برای همگان آشکار دانست و اظهار کرد: خوشبختانه پس از سال ها پیگیری به همت حوزه هنری خوزستان، فرماندار و هنرمندان شهرستان دزفول، دفتر حوزه هنری دزفول که یک ضرورت برای عرصه هنری دزفول محسوب می شد، افتتاح شد.

مجید مصلحی بابیان اینکه ماموریت حوزه هنری شناخت، تولید و ابلاغ پیام انقلاب اسلامی با زبان هنر است افزود: کسی که درحوزه  فرهنگ و هنر مسئولیت دارد باید سینه گشاده تری نسبت به سایر انسان ها داشته باشد و زودرنج نباشد هر چند هنرمند روحیه ای لطیف دارد و حساس است.

وی همچنین عنوان کرد: ما در حوزه هنری با تعداد کم نیرو، کارهایی سنگین و ماموریت های  بزرگی داریم. افراد مسئول در حوزه هنری باید همواره در مسیر توسعه حرکت کنند؛ بنابراین همه ما نیاز داریم به یکدیگر اعتماد کنیم.

مدیر کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری با تاکید بر اینکه حوزه هنری در کشور با هیچ دستگاهی رقابت ندارد، افزود: مسیر و ماموریت این حوزه مشخص است و هیچگونه موازی کاری با نهادهای دیگرندارد.

مصلحی با بیان اینکه حوزه هنری باید پاتوقی برای افراد خواهان پیشرفت مبانی نظام و هنرمندان واقعی باشد، تاکید کرد: باید به ظرفیت های هنر و هنرمندان در تمامی شهرستان ها و مراکز استان ها به اندازه کافی توجه کرد و از آنها بهره مند شد.

سرپرست حوزه هنری خوزستان نیز طی سخنانی گفت: خوشبختانه دوره تلخ تعطیلی حوزه هنری دزفول پایان یافته و با افتتاح این دفتر، روزهای خوب و شیرینی برای هنرمندان دزفول رقم خواهد خورد.

مجتبی آقا کوچک زاده، دزفول را شهری با ریشه های عمیق فرهنگی برشمرد و افزود: دفترحوزه هنری دزفول که قبلا با عنوان مرکز آفرینش های هنری در این شهرستان فعالیت می کرد اکنون پس از چند سال تعطیلی با پیگیری های پنج ساله مسئولان و هنرمندان این شهرستان مجددا ساماندهی و احیا شده است.

وی همچنین اظهار کرد: حمایت های فرماندار برای افتتاح این دفتر موجب شد تا تلاش های پنج ساله ما در این ۶ ماه سرعت بیشتری به خود بگیرد و این جای تقدیر دارد ضمن اینکه امیدوار هستم مسئولان، هنرمندان و مردم خوش ذوق دزفول از این پس به حدی درکنار این دفتر حوزه هنری باشند که دیگرشاهد تعطیلی آن حتی برای یک روز نباشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول نیز با بیان اینکه اگر در حوزه هنری توجه جدی به دزفول باشد این شهرستان نسبت به بسیاری از شهرها و برخی استان ها حرف برای گفتن خواهد داشت، افزود: دزفول با سابقه درخشان در عرصه فرهنگ و ادب در بسیاری از زمینه های فرهنگی و هنری حرف برای گفتن دارد و باید زمینه تحقق این ظرفیت ها را در دزفول فراهم کرد.

حبیب الله آصفی با بیان اینکه ‘ برخی فضاهای بسته به دزفول ظلم کرده است’ گفت: با راه اندازی دفتر حوزه هنری در دزفول امیدواریم شاهد تغییر نوع نگاه به مقوله فرهنگ و هنر در این شهرستان باشیم.

وی همچنین اظهار کرد: ما از مدیر کل امور استانها و مجلس حوزه هنری که در این آئین شرکت داشت خواستاریم تا یکی از جشنواره های ملی حوزه هنری را به نام دزفول ثبت کند تا این شهرستان میزبان برگزاری آن باشد و ما با جدیت از این میزبانی پشتیبانی خواهیم نمود.

در این آئین، علیرضا مهدویان پور به عنوان رئیس حوزه هنری شهرستان دزفول منصوب شد و پس از برگزاری آئین ، مسئولان حاضر و مدعوین با حضور در محل دفترحوزه هنری دزفول واقع در بلوار 15خرداد رسماً این مکان را افتتاح کردند.

شعرخوانی، خاطره گویی، اجرای موسیقی زنده و پخش کلیپ هایی شامل گزارشی از از فعالیت های حوزه هنری خوزستان و نیز دزفول از دیگر بخش های این مراسم بود.

اخبار مرتبط