پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

تلاشمان این است فاصله بهداشتی و درمانی میان مناطق محروم و شهری را بسیار کم کنیم/فاز اول بیمارستان یازهرا دزفول 27 ماهه ساخته میشود

به گزارش دزمهراب رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بمناسبت روز خبرنگار نشست خبری با اصحاب رسانه سه شهرستان دزفول، شوش و گتوند در محل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار نمود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه رسانه‌ها در جامعه، اظهار کرد: رسانه‌ها با انعکاس مشکلات و چالش‌های موجود مسؤولان کم کار را مجبور به عکس العمل و پاسخگویی می‌کنند.
دکتر یوسف پریدار با بیان اینکه مطالبه رسانه‌ها تنها برای مسؤولی که عملکرد رضایت بخش و شفافی ندارد، ناخوشایند است، تصریح کرد: کوتاهی برخی دستگاهها در تعامل بخشی و عدم انجام تعهدات و وظایف عاملی بازدارنده در ارائه خدمات است.
وی افزود: اطلاع رسانی رسانه‌ها باعث می شود کم کاری این دستگاهها برای مردم شفاف سازی شود و هر کس در حوزه مسؤولیت خود پاسخگو باشد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه نشست پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و گفت: در راستای طرح گسترش شبکه بهداشت در مناطق روستایی، سال گذشته ۴۰ خانه بهداشت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی به بهره‌برداری رسید.
پریدار همچنین از انجام ۱۰۰ مأموریت توسط اورژانس هوایی دزفول خبر داد و افزود: با فعالیت‌های این اورژانس که دو سال پیش با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد؛ آمار مرگ مادران باردار در مناطق صعب‌العبور دزفول به یک نفر رسیده است در حالی که تا پیش از این ما شاهد حوادث ناگواری به دلیل نبود امکانات بهداشتی در این مناطق محروم بودیم.
وی بابیان اینکه سه مرکز بهداشت و درمان در شوش و ۶ مرکز بهداشت و درمان در دزفول در حال احداث است، پیشرفت فیزیکی این مراکز را بیش از ۷۰ درصد برشمرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی به سرعت توسط خیرین دزفولی در حال احداث هستند، گفت: سال گذشته هفت آمبولانس به ناوگان آمبولانس دزفول افزوده شد که این آمار در سال جاری به ۱۳ آمبولانس افزایش خواهد یافت.
پریدار از پیشرفت ۹۰ درصدی اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول خبر داد و گفت: مطابق با برنامه مقرر شده که ۲۴ تخت فعلی اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول به بیش از ۷۰ تخت افزایش یابند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:سیاست دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای درمانگاه تخصصی بیمارستان بزرگ این بود که در نوبت صبح درمانگاه تخصصی این بیمارستان به یک درمانگاه آموزشی تبدیل شود و محلی برای آموزش دانشجویان پزشکی باشد اما مدیر سابق بیمارستان خلاف این امر عمل کرد و مشکلاتی بوجود آورد .
وی با بیان اینکه مشکلات ایجاد شده باعث ازدحام جمعیت در درمانگاه تخصصی بیمارستان دزفول شده است اظهار امیدواری کرد با راه اندازی 2 کلینیک تخصصی در این شهرستان مشکل ازدحام بیماران به این درمانگاه مرتفع شود.


وی بزرگ‌ترین پروژه دانشگاه علوم پزشکی دزفول را احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی یا زهرا برشمرد و گفت: طبق جدول زمان‌بندی ظرف ۲۷ ماه اسکلت کلی بیمارستان، تأسیسات مشترک و ۲۷۰ تخت از این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: در صورت تکمیل این بیمارستان ظرف دو یا سه سال آینده نیاز منطقه از حیث تخت بستری تأمین می‌شود و دیگر کمبودی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
پریدار همچنین بابیان اینکه سه کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ظرف سه تا چهار ماه آینده در شوش و دزفول به بهره‌برداری خواهند رسید، عنوان کرد: کلینیک شوش بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد ضمن اینکه کلینیک یا زهرا (س) و امام رضا (ع) دزفول به ترتیب از پیشرفت ۹۰ و ۸۰ درصدی برخوردار هستند که پس از راه‌اندازی با تعرفه دولتی به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در پایان گفت: ما در حوزه دانشگاه هیچ شهروند درجه دو یا سه نداریم و تمام تلاشمان این است که با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف فاصله بهداشتی و درمانی میان مناطق محروم و شهری را بسیار کم کنیم که در این راستا تاکنون اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.
در پایان این نشست از خبرنگاران حاضر در نشست تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط