پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

اتوبان شهید دانش دزفول با اعتبار 300 میلیارد ریال افتتاح شد+گزارش تصویری

به گزارش دزمهراب اتوبان شهید دانش دزفول با اعتبار 300 میلیارد ریال جمعه شب به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در آئینی با حضور گسترده مردم و مسئولین افتتاح شد.

شهردار دزفول در این آئین ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اظهار کرد: به منظور تسهیل در رفت و آمد شهروندان و کاهش ترافیک، احداث کمربندی شهید دانش در دستور کار قرار گرفت و امروز با افتتاح این پروژه تمام ارتباط بین جنوب، شرق و جنوب شرق دزفول به غرب متصل شد.

محمدرضا کرمی نژاد افزود: این پروژه به طول هفت کیلومتر، 2 باند با عرض هر کدام 12 متر، دور برگردان های استاندارد، رمپ های ورودی و خروجی پل غدیر، فضای سبز با هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد ریال را تکمیل و ساخته شد.

وی این اتوبان که به موازات جاده دزفول اندیمشک ساخته شده است را طرحی استراتژیک خواند و عنوان کرد: اتوبان شهید دانش تمامی ارتباط بین میدان بار، کوی آزادگان و کوی مهرشهر را به یکدیگر وصل خواهد کرد و ما تا مرز دزفول این اتوبان را ساخته ایم و مسئولین اندیمشک قول همکاری در بعد از مرز دزفول را جهت ادامه پروژه داده اند.

شهردار دزفول تصریح کرد: ما هرروزی که بخشی از پروژه آماده میشد آن را در مدار بهره برداری قرار می دادیم و امروز به صورت نمادین جهت ارج نهادن به زحمت های تمامی پیمانکاران و مهندسان جشن افتتاح پروژه را برگزار نمودیم.

محمدرضا کرمی نژاد با بیان اینکه با افتتاح این پروژه تمامی باری که به میدان بار منتقل می شود از طریق اتوبان عبور خواهد کرد، بیان کرد: سالانه 6 میلیون تن میوه و تره بار توسط کامیون و وانت ها به میدان میوه و تره بار دزفول منتقل میشود که یکی از اهداف این پروژه انتقال عبور تمامی این کامیون و وانت ها از سطح شهر به این اتوبان بود.

وی در ادامه به پایان دوره شورای چهارم شورای شهر هم اشاره داشت و افزود: پروژه هایی که افتتاح می کنیم بخشی از خدماتی است که دیده میشود اما خدمات دیگر از جمله جمع آوری زباله به صورت منظم و با هزینه سنگین، نگهداری و توسعه فضای سبز، نظافت خیابان ها، لایروبی نیز به عنوان وظیفه شهرداری انجام میشود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز این گفت: امروز شاهد افتتاح یک پروژه بزرگ و ارزنده توسط خدمت گذاران مردم هستیم و حضور این جمعیت انبوه در این افتتاح باعث دلگرم شدن مسئولین میشود.

عباس پایی زاده در ادامه صحبت های خود بدون اشاره به بحثهای اخیر انتقال آب از رودخانه دز گفت: همواره مصالح و خواسته مردم دزفول را در نظر داشته و اگر نسبت به برخی مسائل اظهار نظر نکرده ایم بخاطر مصلحت مردم خوزستان و درخواست برخی از مسئولین جهت حفظ آرامش بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: مردم دزفول مطمئن باشند همواره مدافع منافع آنها هستیم و اجازه نخواهیم داد منافع مردم دزفول به خطر بیفتد‌.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز طی سخنانی کوتاه گفت: در دوره شهرداری دکتر کرمی نژاد کارنامه درخشانی عرضه و برای شهر دزفول کارهای بزرگی انجام شد هرچند کارهای بزرگ تری باز باید مردم پایتخت مقاومت ایران انجام شود.

همچنین آصفی فرماندار دزفول گفت: راه تنفس دزفول در حوزه ترافیک با افتتاح این پروژه باز شد و بدون شک اتوبان شهید دانش بسیاری از مشکلات ترافیکی دزفول را حل خواهد کرد ضمن اینکه با برگزاری جلسه شورای ترافیک شهرستان به امیدخدا قبل از مهرماه همه مسیرها به سمت این اتوبان هدایت میشود.

عظیم سرافراز رئیس شورای شهر دزفول نیز اظهار کرد: همواره شورای شهر مظلوم بوده و از مظلومیت و ایرادات شورای چهارم نیز عدم اطلاع رسانی کافی و به موقع مردم بوده است همچنین باید گفت تمامی خدمات شهرداری دزفول با مصوبات شورا انجام شده است.

تجلیل از خانواده شهید دانش و همچنین تقدیر از عوامل و مردمی که در ساخت این پروژه همکاری داشته اند از جمله بخش های دیگر این مراسم بود.

پس از سخنرانی مسئولین به صورت نمادین پروژه بزرگ اتوبان شهید دانش دزفول افتتاح شد و پس از آن جشن بزرگی با حضور هنرمندانی از تهران و اهواز برگزار گردید.

اخبار مرتبط