پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

استاندار خوزستان: نرخ بیکاری به هیچ عنوان در شأن دزفول نیست/کندی رشد اشتغال در دزفول نشانه کندی کار مسئولان مربوطه است

به گزارش دزمهراب جلسه ستاد اشتغال شهرستان دزفول ظهر جمعه با حضور استاندار خوزستان و مسئولین استانی و شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تمام امکانات را برای مقابله با بیکاری و ایجاد اشتغال بسیج کرده و باید موانع سرمایه‌گذاری برداشته و سرمایه‌گذاران در استان خوزستان تکریم و تشویق شوند.

غلامرضا شریعتی بیان کرد: در تمام شهرستان‌های استان باید کمیته حمایت ویژه و جذب سرمایه‌گذار در راستای حمایت و تشویق آنها، تشکیل شود ضمن اینکه کار باید به‌گونه‌ای پیش رود که دغدغه سرمایه‌گذار فقط سرمایه‌گذاری باشد و اگر این مهم عملی شود اشتغال، کسب‌وکار و تمایل به سرمایه‌گذاری در منطقه رونق می‌یابد.

وی در ادامه گفت: در شهرستان دزفول کارهای خوبی در زمینه جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال آغاز شده ولی باید گفت نرخ بیکاری به هیچ عنوان در شأن دزفول نیست.

استاندار خوزستان افزود: در سال 90 نرخ بیکاری در شهرستان دزفول 20 درصد و از نرخ استان پائین تر بود که با گذشت پنج سال به 15.2 درصد کاهش یافت این درحالی است که نرخ بیکاری استان خوزستان 14.3 درصد می باشد و اگر نرخ بیکاری در دزفول متناسب با استان پیش می رفت الان باید نرخ بیکاری این شهرستان تک رقمی می شد.

شریعتی با بیان اینکه نرخ بیکاری دزفول متناسب با پتانسیل دزفول نیست، گفت: اقدامات خوبی در دزفول در حال انجام و در حال شکل گرفتن است که باید از این طرح‌ها از جمله فولاد، کارخانه قند، لوله‌سازی، نیروگاه‌ها، بیمارستان‌های در حال ساخت و سایر طرح‌ها در جهت اشتغال بهره برد.

وی کندی رشد اشتغال در دزفول را نشانه کندی کار مسئولان مربوطه دانست و ضمن هشدار به مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان گفت:نرخ بیکاری در شهرستان دزفول با وجود ظرفیت های بالایی که وجود دارد نباید از نرخ بیکاری استان بالاترباشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دزفول باید در بحث اقتصاد مقاومتی الگو و پیشانی استان باشد تصریح کرد: باید تلاش و همت مدیران در این زمینه بسیار بیشتر شود چرا که این زیرساخت در دزفول وجود دارد که نه تنها اشتغال شهرستان بلکه شهرها وحتی استان های اطراف را نیز تحت شعاع قرار میدهد.

شریعتی ادامه داد: شهرستان دزفول تعهد اشتغال برای چهار هزار و 400 نفر را هدفگذاری کرده در حالی که انتظار می رود مسئولان دزفول با این ظرفیت‌ها، در سال ۹۶ برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه‌های دولتی و خصوصی اشتغال ایجاد کنند.

وی در پایان گفت: در سریع‌ترین زمان ممکن باید شرایط برای این میزان اشتغال‌زایی فراهم شود و ما نیز با تمام توان در جهت رفع موانع سرمایه‌گذاری و مشکلات شهرستان دزفول برای رونق تولید و اشتغال تلاش خواهیم کرد.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست اظهار کرد: در ۳.۵ سال گذشته تمام اولویت و خط قرمز ما در دزفول توجه به تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است و در این زمینه حدود ۲۴ هزار میلیارد تومانی سرمایه جذب شده است.

حبیب اله آصفی ظهر با اشاره به نهایی شدن قرارداد پالایشگاه نفت دزفول، گفت: گام نخست این طرح عظیم با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون دلار بزودی وارد عملیات اجرایی خواهد شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی ده‌ها کارگاه خانگی در نقاط محروم و پرظرفیت دزفول، عنوان کرد: کپوی دزفول به یک فرهنگ در زمینه صنایع‌دستی تبدیل شده ضمن اینکه مجوز سه هزار هکتار از بیشه‌زارهای دزفول نیز اخذ شده تا این بیشه‌زارها به چند سرمایه‌گذار در جهت حفاظت و توسعه گردشگری این مناطق تحویل داده شود.

فرماندار دزفول با بیان اینکه در دزفول مشکل سرمایه و سرمایه‌گذار وجود ندارد بلکه مشکل اصلی ما رابطه دستگاه‌های دولتی استان با بخش خصوصی است تصریح کرد: متأسفانه این معضل در تمام استان به وفور دیده می‌شود که ناشی از نگاه سطح پایین عده‌ای است.

آصفی از کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ۶ کارخانه عظیم در دزفول از جمله کارخانه لوله سازی با اعتبار 400 میلیون یورویی، کارخانه قند 10 هزار تنی دزفول و نیروگاه تا پایان سال خبر داد.

فرماندار دزفول همچنین به حل نشدن مشکل صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول اشاره کرد و گفت:بزرگترین مشکل سبزی و صیفی شهرستان دزفول در حال حاضر نبود بازار فروش است؛ چندین سال است در جهت اخذ مجوز مرز هوایی دزفول تلاش کرده و هرگونه پیگیری انجام داده‌ایم اما با وجود دستور اکید معاون رئیس‌جمهور هنوز عده‌ای خواهان برخورداری دزفول از مرز هوایی نیستند که رفع این مشکل همت استاندار و نمایندگان را طلب می‌کند.

وی درپایان گفت: در سال ۹۴-۹۵ در بخش خصوصی بالغ‌بر ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال در دزفول ایجاد شده که این میزان منهای اشتغال‌زایی دولتی و اشتغال‌زایی‌های بخش گردشگری است.

کورش نوروزی رئیس اداره تعاون،کار ورفاه اجتماعی دزفول نیز گفت:پالایشگاه دزفول ظرفیت اشتغال برای 2 هزار و 700نفر را دارد که پیش بینی می شود امسال در تجهیز کارگاه برای 150 نفر اشتغال ایجاد کند.

وی با بیان اینکه 10 هزار و 750 نفر در کارگاه های بالای 20 نفر دزفول مشغول به کار هستند تصریح کرد: در سال گذشته ادارات دزفول اشتغال یک هزار و 239نفر را متعهد شدند ولی موفق به ایجاد اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر شدند.

اخبار مرتبط