پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

طرح شفافیت آرای نمایندگان به سود نظام است

نماینده منتخب مردم دزفول در مجلس شورای گفت : طرح شفافیت آرا نمایندگان باعث شفافیت عملکرد نمایندگان شده و به سود نظام است.

سید احمد آوایی گفت : طرح شفافیت آرا یعنی قرار گرفتن در یک اتاق شیشه ای و شفاف که باعث میشود نمایندگان به دور از هر پنهان کاری به صورت شفاف عملکرد خود را در منظر قضاوت مردم قرار دهند.

وی شفافیت آرا به عنوان یک مطالبه ملی دانست و افزود : این حق مردم است که بدانند ما چگونه رأی می دهیم و یک نماینده در مجلس نسبت به طرحها و مصوبات چه نظری دارد .

نماینده منتخب مردم دزفول در مجلس یازدهم ، اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان را گامی در جهت صداقت دانست و گفت : این طرح باعث میشود که یک نماینده مجلس حرف و عملش یکی باشد و مردم از نظرات وی اطلاع داشته باشند تا بتوانند آن را نقد کنند و یا در راستای اجرای طرحها و خواسته هایشان نظرات مفید در اختیار نماینده قرار دهند.

آوایی اضافه کرد : این طرح همچنین باعث می‌شود تا از رانت و لابی های پنهان جلوگیری شود و ممکن است در کوتاه مدت باعث بروز برخی اختلافات بین نمایندگان و وزرا و یا نمایندگان و مردم حوزه انتخابیه شود اما در دراز مدت نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با ذکر مثالی افزود : یک فروشنده اگر گران‌فروشی کند ممکن است در ابتدا سود کند اما در ادامه مشتری های خود را از دست می‌دهد موضوع شفافیت آرا و صداقت نمایندگان نیز به همین ترتیب است و اگر نماینده ای صداقت و شفافیت چه با وزرا ، چه با سایر همکاران خود در مجلس و چه با شهروندان حوزه انتخابیه خود را نداشته باشد و مثلا نسبت به یک طرح پیشنهادی ظاهر نظر منفی بگیرد اما در عمل به آن رای مثبت بدهد و یا بالعکس ، در کوتاه مدت موفق به نظر می آید اما قطعا این اقدام غیر صادق او پنهان نخواهد ماند و در دراز مدت با اثرات منفی برای او همراه خواهد بود

نماینده منتخب مردم دزفول در مجلس یازدهم شورای اسلامی در ادامه شفافیت و صداقت را از ارکان اول و اصلی دستگاه‌های اجرایی کشور دانست و گفت : بسیاری از مفاسد در خلأ این اصل مهم و حیاتی اتفاق می‌افتد و قطعا شفافیت آرای نمایندگان مجلس گام بلندی در راستای شفافیت دیگر ارکان کشور خواهد بود.

آوایی با بیان اینکه موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان است اذعان داشت : نمایندگان نباید موضوعی را از مردم پنهان کنند و علت موافقت با این طرح بخاطر ختم آن به موضوع صداقت است چرا که اگر صداقت وجود داشته باشد بسیاری از امور به خوبی و با جدیت انجام خواهند شد .

وی در خاتمه نیز گفت : طرح شفافیت آرا متضاد نفاق بوده و همسو با صداقت است و ما باید از نفاق دوری کنیم چرا که نفاق همانند موریانه ریشه هر چیزی را از بین میبرد اما بالعکس شفافیت و صداقت باعث پیشرفت و برنامه ریزی بهتر خواهد شد لذا امیدواریم در مجلس یازدهم طرح شفافیت آرا اجرایی و با بهره وری از نتایج مثبت آن ، مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات مردم ثمربخش باشد. / دزآفاق

 

اخبار مرتبط