پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

اضافه شدن یک مرکز برای شناسایی افراد مشکوک به کرونا در کوی 86 هکتار

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول از به کار گیری دومین مرکز نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا با هدف جلوگیری از تجمع افراد در یک مرکز خبر داد.

به گزارش دزمهراب میثم مردسلطانی در گفتگو با رادیو دزفول گفت:

دانشگاه علوم پزشکی دزفول در طرح غربالگری از طریق سامانه 4030 رتبه پنجم در سطح کشور را بدست آورده است.

در حال حاضر 4 بخش به بیماران کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول اختصاص داده شده است.

از نظر افزایش قدرت تشخیص بیماری، دانشگاه علوم پزشکی دزفول در وضعیت مطلوبی قرار دارد و حدود 1760 نمونه ی آزمایشگاهی در مدت زمان 8 روز آزمایش شده است.

برخی از مردم شیوع این بیماری را جدی نگرفته اند و شاید مرگ و میر حدود 3 درصدی باعث بی توجهی مردم شده است در حالی که این میزان مرگ و میر برای افراد معمولی و سالم است و افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای تا حدود 15% در معرض خطر مرگ ناشی از کرونا بوده اند.

در پیک اول این بیماری حدود 65 تخت درگیر داشتیم و در حال حاضر حدود 107 تخت درگیر داریم و این نشان‌دهنده این است که ظرفیت بیمارستان ما به سرعت استفاده شده است.

آن چیزی که خطرش از این ها هم بیشتر است خستگی پرسنل است که 3 ماه است شبانه روز درگیر هستند.

آزمایشگاه ما همچنان در محل خودش به صورت مرکز ۱۶ ساعته کار می کند اما به دلیل رعایت نکردن برخی مردم و جلوگیری از تجمع در این مرکز، یک مرکز 16 ساعته دیگر واقع در کوی 86 هکتار اضافه کرده ایم.

 آینده کنترل این بیماری دست خود مردم است تا با خود مراقبتی و رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی شرایط همه گیری را بهبود بخشند.

اخبار مرتبط