پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان دزفول به مناسبت چهارم خرداد

۲ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی روز یکشنبه به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول در این شهرستان توزیع شد.

 امام جمعه دزفول در آیین توزیع این بسته‌های معیشتی در مصلای امام علی(ع) با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول گفت: این شهرستان ۲ هزار و ۶۰۰ شهید والامقام تقدیم میهن اسلامی کرده است.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی بیان کرد: نماز عید فطر و مراسم چهارم خرداد بدلیل شیوع کرونا در دزفول برگزار نشد ولی از فضای مجازی برای گرامیداشت روز دزفول استفاده شده است.

وی با اشاره به صحنه‌های زیبای رازو نیاز مردم در شب‌های قدر که در فضای مجازی ممتشر شد، افزود: ماه رمضان امسال اتفاقات زیبا و تاریخی از رزمایش مواسات و همدلی در شهرستان دزفول رقم خورد و امروز پنجمین مرحله کمک‌های مردمی شامل ۲ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی به نیت ۲ هزار و ۶۰۰ شهید شهرستان دزفول با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) توزیع می‌شود.

امام جمعه دزفول آیت الله قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول را نماد مقاومت این شهرستان دانست و به نقل از مقام معظم رهبری گفت: هیچ کس را در مقاومت و پشتکار مانند مرحوم آیت الله قاضی دزفولی ندیده‌ایم.

وی با اشاره به نقش کلیدی و مهم این عالم ربانی در مقاومت دزفول در هشت سال دفاع مقدس افزود: آیت الله قاضی دزفولی هروقت از اصابت موشک به دزفول باخبر می‌شد خود را به دزفول می‌رساند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: همه رزمندگان از جای جای ایران اسلامی برای خرمشهر آمدند و با شهادت طلبی خود این شهر را آزاد کردند؛ مردم دزفول نیز با ایستادگی خود تلاش دشمن را برای تخلیه شهر را ناکام گذاشتند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: مسوولان باید از روزهای سوم و چهارم خرداد برای پیشرفت و تعالی خوزستان استفاده کنند.

امیر ظاهر طحان دبیر اجرایی قرارگاه رزمایش مواسات و همدلی دزفول نیز در حاشیه آیین توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ بسته‌ معیشتی در مصلای امام علی(ع) دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: امروز پنجمین مرحله بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب پذیر دزفول به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول و عید سعید فطر توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرحله از کمک‌ها به نیت ۲ هزار و ۶۰۰ شهید والامقام دزفول توسط گروه‌های جهادی، بسیج، مساجد و خیریه‌ها توزیع می‌شوند، افزود: ارزش هر یک از این بسته‌های معیشتی سه میلیون ریال و شامل یک کیسه برنج، روغن، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی و مواد پروتیینی هستند.

دبیر اجرایی قرارگاه رزمایش مواسات و همدلی دزفول اظهارداشت: این رزمایش از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و کمک‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع شدند.

آیین توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان دزفول با حضور استاندار خوزستان، فرمانده سپاه خوزستان، نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار دزفول وجمعی از مسوولان محلی و استانی برگزار شد.

تاکنون پنج مرحله کمک‌های معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر از کرونا در شهرستان دزفول توزیع شده است.

قرار است در مجموع یک میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان دزفول توزیع شود.

پنجمین مرحله کمک‌های معیشتی شامل ۲ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با عنوان همدلی و احسان تهیه و به نیازمندان دزفول اهدا شده‌اند.

شهر دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت ۱۷۶ موشک دور برد فراگ و اسکاد بی قرار گرفت؛ هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر دزفول فرو ریختند و پنج‌هزار و ۸۲۱ گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد. 

در این هشت سال ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، تجاری، آموزشی و مذهبی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد در دزفول خسارت دید. 

مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، ۴۰۰ جانباز، ۴۵۲ آزاده و ۱۴۷ جاویدالاثر تقدیم کردند. 

به پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت جنگ تحمیلی این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری شد. 

چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور روز مقاومت و پایداری – روز دزفول نامگذاری شد.ایرنا

اخبار مرتبط