پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مراقب سلامت سالمندان و مبتلایان بیماری های زمینه ای (قلبی، دیابت و ..) در دوران شیوع بیماری کووید 19 باشید

به گزارش  دزمهراب  رضا پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول، با ذکر این نکته که سالمندان و مبتلایان بیماری های زمینه ای (قلبی، دیابت و ..) از نظر ابتلا به شکل شدید بیماری کووید 19 در معرض خطر بالاتری قرار دارند، خواستار اجرای بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی توسط  مردم شد.

وی در ادامه اضافه کرد: همانگونه که بررسی ها نشان داده اند درصد زیادی از بیماران کووید 19 به شکل بدون علامت و کم علامت بیماری مبتلا می شوند. که به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری، درمان شده و بهبود می یابند، اما در این بین سالمندان و مبتلایان به بیماری های زمینه ای معمولا به فرم شدید تر بیماری مبتلا خواهند شد، که نیاز به بستری در بیمارستان خواهند شد و متاسفانه اکثر موارد فوتی ناشی از این بیماری از همین دو گروه ذکر شده می باشند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول در ادامه با ذکر این نکته که در اکثر خانواده های ما فرد سالمند یا بیمار مبتلا به بیماری زمینه ای وجود دارد افزود: بنابراین می توان با رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، در خانه ماندن و جلوگیری از تردد های غیر ضروری، پرهیز از حضور در تجمع ها (مهمانی های خانوادگی، عروسی، عزا، جشن تولد) و رعایت فاصله اجتماعی از ابتلا  به بیماری و مرگ این عزیزان پیشگیری نمائیم.

اخبار مرتبط