پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نکات مهم برای بیماران کرونایی که در منزل بستری می شوند

به گزارش دزمهراب دکتر محسن پیش‌بین فوق تخصص ریه گفت:

بیمارانی هستند که مرخص می‌شوند و دستورات زیادی را به آنها می‌گویند یکی از این مطالب مهم این است که قرنطینه خانگی آنها چگونه باشد.

پروتکل دو متری را که ما میگوییم برای شرایط بستری در منزل صدق نمی کند و بیمار زمانی که ترشحات ویروسی دارد بسیار آلوده کننده است؛ در مسائل علمی گفته شده است که از 7 تا 37 روز شیوع ویروس در مناطق مختلف را می توانیم داشته باشیم، پخش شدن ویروس روی هر سطحی، مخصوصا روی سطوح فلزی صاف،می‌تواند آلوده کننده باشد.

هر تنفس معمولی اگر 20  ویروس را منتشر کند، صحبت کردن، سرفه و عطسه 200 ویروس را منتشر می کند.

بیماری که قرنطینه خانگی می شود بهتر است در خانه صحبت نکند، تمام اعضای خانواده و اقوام باید بدانند که فرد مبتلا ممنوع الملاقات است و تنها با تلفن همراه می توانند با هم ارتباط برقرار کنند، فرد مبتلا حتماً باید اتاق جدا داشته باشد، ظرف مصرف شده توسط بیمار، جدا و با شرایط بهداشتی شستشو و تمیز بشود، به مدت 2 الی 3 هفته به قرنطینه ادامه دهند.

برای استحمام و سرویس بهداشتی، فن باید حتماً روشن باشد، بعد از استفاده فرد باید استریل بشوند، فن برای حمام به مدت 40 الی 45 دقیقه و برای سرویس بهداشتی به مدت 15 الی 20 دقیقه باید روشن باشند.

به علت اینکه بیمار تنفس آلوده ای دارد و ویروس بر روی دستان و هرچیزی که استفاده می‌کند می‌نشیند، باید تا آنجایی که می‌تواند به وسایل منزل دست نزند.

از آنجایی که این ویروس بسیار فعال است و درصد زیادی از مردم آن را بدون علامت می‌گیرند، اگر یک فرد در منزل به ویروس مبتلا شود باید در نظر بگیریم که ممکن است فردی دیگر در منزل بدون علامت دچار ویروس شده باشد پس تمامی اعضای خانواده باید از ماسک و وسایل بهداشتی استفاده کنند و افراد دیگر خانواده هم باید قرنطینه خانگی شوند.

برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم، اگر فردی خودش و یا از اعضای خانواده‌اش مبتلا به ویروس باشد؛ در مراکز امتحانی، مشخص شده است که این افراد در مکان های جداگانه با فاصله و رعایت نکات بهداشتی بیشتر، امتحان دهند.

دانش آموزی که دچار ویروس است و به محل حوزه امتحان مراجعه می‌کند، حتماً باید دور از دانش‌آموزان و کارکنان باشد و به همه افراد اعلام کند که بیمار است و به او نزدیک نشوند، جهت ایاب و ذهاب سعی کند از وسیله عمومی استفاده نکند، هیچ توقف غیر ضروری در محیط امتحان نداشته باشد و تا آنجا که می تواند صحبت نکند.

اخبار مرتبط