پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

از چه افرادی نمونه گیری انجام می شود؟

به گزارش دزمهراب رضا پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول در این خصوص گفت:

با توجه به شرایط پیش آمده و پخش شدن ویروس در تمام نقاط، ما باید بر روی ایزوله کردن افراد، جداسازی، قرنطینه، استفاده از ماسک و شستن مرتب دستها نیرو و توانمان را بگذاریم و آموزش بدهیم، تا از گسترش بیش از حد ویروس جلوگیری کنیم.

از آنجایی که در گروههای سنی 60 سال به بالا، کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، افرادی که داروهای سرکوبگر ایمنی مصرف می‌کنند، سیستم ایمنی ضعیفی دارند و مادران باردار به دلیل اینکه در معرض خطر بیشتری هستند، در اولویت نمونه‌گیری هستند و به این معنا نیست که به بقیه مردم کاری نداریم.

این افراد به دلیل اینکه بیشتر تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند و مرگ و میر در آنها بالاتر است، چنانچه با فرد مثبتی در ارتباط بودند و دارای علائم شدند می‌توانند مراجعه کنند و نمونه از آنها گرفته شود.

بقیه افراد اگر پزشک معاینه کرد، مورد و علائمی نداشته باشند فقط با یک قرنطینه خانگی می توانند سلامتی خود را به دست بیاورند و به تشخیص پزشک اعتماد کنند و فکر نکنند تلاش در نگرفتن نمونه داریم.

مرکز 16 ساعته تنها یک مرکز نمونه‌گیری نیست، معاینات بالینی نیز انجام می‌شود و با معاینه پزشک اگر نیاز به نمونه بود نمونه گیری می شوند، افراد اصرار در گرفتن نمونه نکنند و اجازه بدهند نمونه‌ها به افرادی که نیازمند نمونه‌گیری هستند برسد.

از افرادی که در مراکز تجمعی کار می کنند، چنانچه در تماس با فرد مثبتی باشند و علامت دار باشند نیز نمونه گیری گرفته میشود.

خیلی از افرادی که دارای علائم هستند قابل نمونه‌گیری هستند و فقط از آن دسته از افرادی که به دلیل نگران بودن و اضطراب مراجعه می کنند نمونه گرفته نمی شود.

سامانه 4030 با سامانه ای که بسیجیان و جهادگران برای غربالگری خانوارها با ما همکاری می‌کردند متفاوت است، در این سامانه فقط کارشناسان که در هر بخش تخصصی هستند، پاسخگوی سوالات مردم هستند.

صورت پاسخگو نبودن فکر می کنند که سامانه قطع است اما به دلیل ترافیک سنگین تماس ها، همشهریان باید مقداری تحمل کنند تا کارشناسان پاسخ بدهند.

در این شرایط که امکان برگزاری کلاس‌های حضوری وجود ندارد، مرکز بهداشت زیر ساخت هایی برای ایجاد کلاس مجازی، جهت افزایش سطح سواد سلامت مردم در زمینه‌های مختلف بهداشتی، آماده کرده است.

 شهروندان می‌توانند جهت ورود به کلاس ابتدا نرم‌افزار Adobe connect را از طریق لینک https://adobeonline.ir/help/ بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و از طریق لینک http:vc.dums.ac.ir/people به صفحه‌ی کلاس آموزشی وارد بشوند.

اخبار مرتبط