پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

حضور سه شیفت نیروهای جهادی در بیمارستان بزرگ دزفول

نشست مسئولین قرارگاه سلامت قمر بنی هاشم(ع) جهت اعلام فعالیت ها و همچنین برنامه های در نظر گرفته شده ویژه مقابله با کرونا، با تعدادی از اصحاب رسانه دزفول برگزار شد.

به گزارش دزمهراب، حجت الاسلام احسان خاکی رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول و عضو شورای راهبردی قرارگاه قمر بنی هاشم گفت:

در روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا گروه‌های جهادی و طلاب فعالیت خود را شروع کردند و اولین عرصه ای که به صورت جدی آغاز شد، کار تغسیل بود. در کنار این کار، ضدعفونی کردن معابر، توزیع بسته های بهداشتی و سرزدن به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا نیز انجام شد.

وی افزود:در ماه رمضان این دوستان جهادی در گرمای شرجی با زبان روزه، غسل می‌دادند که گاه باعث از حال رفتن آنها می شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول اضافه کرد: محور دومی که دوستان به آنجا ورود پیدا کردند بیمارستان ها بود که با روحیه دادن به پرستاران و بیماران، در این عرصه گامی برداشتند و به بیمارستان رنگ و بوی دیگری دادند.

حجت الاسلام خاکی ادامه داد: محور سوم فعالیت‌ها، ایجاد مواکب سلامت است و دنبال این هستیم که در چندین نقطه شهر، ایستگاه سلامت راه اندازی کنیم و تقاضا می‌شود مردم و خیرین پای کار بیایند و حمایت کنند.

خاکی به نیاز های ضروری بیمارستان بزرگ دزفول و نیروهای خدوم جهادی اشاره کرد و گفت: در بیمارستان به تهیه و نصب کولر، دستگاه اکسیژن ساز، تعمیر و تجهیز بعضی از ادوات بسیار نیاز است و جهادگران وسایلی مانند ماسک، گان، دستکش، کلاهپوش، پاپوش، مواد ضدعفونی کننده و الکل نیاز دارند.

حجت الاسلام خاکی به ضرورت حضور نیروهای جهادی جدید اشاره کرد و افزود: نیاز به نیروهای جهادی جوان و فداکار که در صحنه حضور داشته باشند و کنار هم پا در رکاب بایستیم، بسیار زیاد است.

در ادامه این نشست محسن فلاطون زاده مسئول قرارگاه جهادی قمر بنی هاشم گفت:

در هر بخش که ورود پیدا کنید، خیلی از افراد مبتلا به دلیل ترس،استرس و فشار روحی بسیار ضعیف شده اند و بچه های جهادی همواره سعی داشته اند که به طرق مختلف مانع تداوم فضای ناامیدی شوند.

فلاطون زاده ادامه داد:بچه های جهادی آمدند که باری را از دوش این پرستاران بردارند اما در کنار این باید یک تحول ایجاد بشود تا جایگاه کادر پزشکی،پرستاران و خدمه بیمارستان در شهر شناخته شود.

محسن فلاطون زاده تصریح کرد:بچه های جهادی سه شیفت در همه بخش ها، 6 بخش حاد تنفسی و 3 بخش آی سی یو و اورژانس کار می کنند و به مسئولان بیمارستان عرض کرده ایم هرکجا کار بود، ما  پای کار هستیم.

لازم به ذکر است مردم عزیز برای اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی می توانند با شماره تلفن مسئول هماهنگی قرارگاه سلامت قمر بنی هاشم، آقای رحمان زنگنه در تماس باشند:
0933 035 0085
0916 938 3500

همچنین شماره حسابی به نام مسجد صاحب الزمان جنوبی برای واریز کمک های نقدی به این قرارگاه در نظر گرفته شده است:
5894 6370 0005 0671

اخبار مرتبط