پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

سریال الف دزفول در روزهای پایانی نگارش/ ماجرایی که در پشت جبهه می‌گذرد

به گزارش دزمهراب به نقل از تسنیم، نگارش سریال “الف دزفول” به روزهای پایانی رسیده و مرجان اشرفی‌زاده نویسنده و کارگردانش امیدوار به شروع پیش‌تولید در سال 1399 است. با اینکه او درگیر سریالی به نام “می‌جان” شبکه سه سیما است که به خاطر مشکلات کرونایی متوقف شده و در حال آماده‌سازی مقدمات شروع کارند اما علاقه دارد ماجرای پشت جبهه و مقاومت مردم دزفول در برابر موشک‌باران عراق را هرچه زودتر مقابل دوربین ببرد.

اشرفی در این باره گفت: قرارداد سریال 40 قسمته بوده اما قسمت‌هایش افزایش پیدا کرده است. واقعاً “الف‌‌دزفول” قصه زندگی و روزگار مردمانی را به تصویر می‌کشد که در سال‌های جنگ در شهری که آمار بیشترین حملات موشکی و بمباران را داشته، زیسته‌اند. صحنه‌های عجیب و غریبی از امیدواری و مقاومت در عین سختی‌ها را مخاطب خواهد دید. یعنی زندگی در شرایط سخت و ان‌شاءالله هرچه زودتر بتوانیم مقدمات کار را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه امیدوار است پیش‌تولید سریال در سال 1399 شروع شود، افزود: از نگارش سریال چیزی نمانده اما دو مسئله وجود دارد اول تمام شدن پروژه “می‌جان” و رساندن به آنتن و دوم پیش‌تولید نسبتاً طولانی “الف‌دزفول” که هم فضای تاریخی دارد و هم ساخت دکورها و انتخاب بازیگرهای نوجوان را می‌طلبد. فکر می‌کنم روند سختی را پیش رو خواهیم داشت.

گفتنی است سریال “الف‌دزفول” درباره مقاومت مردم دزفول در مقابل موشک باران عراق است و داستان آن  از سال 1359 تا 1365 را به تصویر می‌کشد. مرجان اشرفی‌زاده اصالتاً اهل دزفول است و به همین خاطر برای نگارش این سریال انتخاب شده است. موضوع اصلی‌ سریال به اتفاق‌های پشت جبهه می‌پردازد.

اخبار مرتبط