پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دمای هوای خوزستان کاهش می یابد

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از روند کاهش دو تا چهار درجه‌ای دمای هوا برای این استان خبر داد.

محمد سبزه زاری اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا اواسط هفته جریانات جنوبی به ویژه در بعد از ظهرها سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این ایام به ویژه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق و تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق ارتفاعات شمالی و شرقی استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان عنوان کرد: تا فردا تغییرات محسوس دمایی را در خوزستان نخواهیم داشت و سپس تا آخر هفته روند کاهش دو تا چهار درجه‌ای دما برای استان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری خبر داد: امروز میزان رطوبت شهرستان‌های استان خوزستان؛ شادگان ۸۶ درصد، گتوند ۸۲ درصد، مسجدسلیمان ۸۰ درصد، هندیجان ۷۸ درصد، بستان ۷۶ درصد، شوش ۷۵ درصد، صفی‌آباد دزفول ۷۴ درصد، آبادان و بندر ماهشهر هر کدام ۷۳ درصد، کشاورزی اهواز ۷۰ درصد، امیدیه و بهبهان هر کدام ۶۴ درصد، اهواز ۶۳ درصد، آغاجاری و شوشتر هر کدام ۶۰ درصد گزارش شده است.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۴۰.۷ و ایذه با ۱۸.۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در پایان گفت همچنین در شبانه‌روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۳۹.۴ و حداقل به ۲۳.۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است./مهر

اخبار مرتبط