پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

راه چاره جبران ناکارآمدی، انتخاب خوب است نه عدم انتخاب/ نامزدها وعده غیرقابل تحقق ندهند

راز پرشکوه و افتخار بخش ماندگاری این نظام این دو کلمه است: جمهوری و اسلامی؛ مردم و اسلام؛ جمهوری یعنی مردم و اسلام یعنی مردم‌سالاری دینی.

کار بزرگ امام بزرگوار ما این بود که این فکر و نظریه جمهوری اسلامی را خلق کرد و آن را وارد میدان نظریه‌های سیاسی گوناگون کرد. بعد به آن تحقق و عینیت بخشید.

رهبر انقلاب: امام در وصیت‎نامه خود گفته‎اند که عدم حضور در انتخابات در بعضی مقاطع چه بسا گناهی باشد در راس گناهان کبیره.

برخی به دلیل فشارهای معیشتی برای شرکت در انتخابات مردد هستند یا می‎گویند به کسی در دوره قبل با شوق رای دادیم که منجر شد به دلخوری، پس شرکت نمی‎کنیم.

اگر ناکارآمدی وجود دارد ما باید آن را با انتخاب درست جبران کنیم نه با رای ندادن. در انتخاب باید دقت کرد. مردم به وعده نامزدها اعتماد نکنند، به عمل توجه کنند. من در مورد مذاکره با خارجی‌ها به مسئولان هم همین را می‌گویم. کارآمدی را با حرف نمی‎شود تشخیص داد.

اگر نامزدی وعده‎ای بدهد که عمل آن ممکن نیست، به ضرر کشور است چون اگر این فرد رئیس‎جمهور بشود و به آن عمل نکند مردم را نسبت نظام و انتخابات دلسرد می‎کند و این گناه است.

رهبر انقلاب: در جریان عدم احراز صلاحیت‎ها به بعضی از افرادی که صلاحیت‎شان احراز نشده بود جفا شد

نسبت‎هایی به خود یا خانواده این افراد داده شد که صحت نداشت. گزارش‎های خلافی بود که غلط بودن آن‎ها ثابت شد اما در دهان مردم پخش شد.

رهبر انقلاب: همه مردم علاوه بر رای دادن، خانواده، دوستان و آشنایان خود را هم به شرکت در انتخابات تشویق کنند

اخبار مرتبط