پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

شبکه آبرسانی بخش شهیون دزفول ارتقا یافت

مصطفی اسماعیل سالم گفت: ارتقای شبکه آبرسانی و افزایش ذخیره مخازن بخش شهیون به منظور رفع افت فشار آب در برخی روستاهای بخش شهیون از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : ظرفیت پمپ‌های مخازن آب در تاسیسات پامنار از ۱۴۰ کیلووات به ۲۲۰ کیلووات افزایش یافت و همچنین برای ارتقای دیماند برق تاسیسات، ۲ تابلوی برق جدید توسط واحد معاونت بهره‌برداری و توسعه آب آبفا منطقه دزفول نصب شد.

مدیر آبفا منطقه دزفول بیان کرد: ظرفیت مخزن بی‌سیم واقع در روستای پامنار دزفول با این اقدامات تکمیل و فشار شبکه از ۲۸ بار به ۳۵ بار افزایش یافت که این موضوع باعث شد شبکه آب آشامیدنی روستاهای پامنار، اسلام آباد، ممیلی، باغچه‌بان بازارگه و شهر شهیون تقویت و پایدارتر شود.

وی اعتبار اجرای این طرح را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح علاوه بر پایداری شبکه آب آشامیدنی خانگی شهر شهیون و روستاهای تابعه این بخش در بحث اقتصادی منطقه موثر است.

اسماعیل سالم گفت: با توجه به بحران آبی استان، اگر اقدامات لازم در این خصوص انجام نمی‌شد، آبرسانی به روستاها باید با تانکر انجام می‌شد ضمن اینکه امکان جوجه ریزی و فعالیت مرغداری‌ها تا پاییز به مدت ۲ دوره وجود نداشت و مشکلاتی در این خصوص پیش می‌آمد.

وی افزود: ۲۴ واحد مرغداری با میانگین تولید ۲۰ هزار قطعه در این بخش فعال است که درصورت چنین مشکلاتی این بخش با کاهش تولید یک میلیون قطعه‌ای مرغ روبرو می‌شد و خسارت میلیاردی به اقتصاد بخش شهیون وارد می‌آمد./ ایرنا

اخبار مرتبط