پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دزفول در یک قدمی وضعیت قرمز/ بستری بیش از ۴۰ بیمار کرونایی در یک شبانه روز/ انجام واکسیناسیون از سر گرفته شد

علی فرهمندپور اظهار کرد: تقریباً ۴۰ درصد تست‌هایی که گرفته‌شده مثبت بودند که این آمار در روزهای گذشته بسیار پایین‌تر بود.

علی فرهمندپور با بیان اینکه در حال حاضر ۹ بخش از ۱۱ بخش اختصاص یافته به بیماران کرونایی، اشغال شدند، تصریح کرد: تعداد بیماران بستری در دو روز گذشته به‌ترتیب ۱۹۴ و ۱۸۵ مورد بوده‌اند و امروز با بستری بیش از ۴۰ نفر این آمار از مرز ۲۰۰ نفر گذشت اما در روزهای اخیر خوشبختانه هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا گزارش نشده‌است.

وی با اشاره به اینکه در صورت ساده انگاری و کم توجهی به این ویروس بزودی وضعیت دزفول از نارنجی به قرمز تغییر خواهد کرد، بیان کرد: تجربه نشان داده که با افزایش موارد بستری بیماران بخش حاد تنفسی و پس‌از آن موارد فوت ناشی از کرونا افزایش خواهند یافت.

روند انجام واکسیناسیون در شهرستان دزفول

فرهمندپور اذعان کرد: شهرستان دزفول از لحاظ میزان بالای تزریق واکسن دومین شهرستان کشور است و توقف موقت واکسیناسیون به دلیل نبود واکسن بود که خوشبختانه روز گذشته محموله جدید دریافت گردید و مجدداً از صبح امروز فرآیند واکسیناسیون با میزان قابل‌توجهی آغاز شد.

وی عنوان کرد: واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم در مراکز تزریق واکسن شهرستان موجود هستند و کوو ایران برکت نیز به‌زودی خواهد رسید.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: از مردم انتظار داریم دریافت واکسن خود را به تعویق نیاندازند.

وی ادامه داد: در شهرستان دزفول حتی در یک‌ روز چهار هزار و ۲۰۰ دز واکسن تزریق شد که در کشور یک رکورد محسوب گردید همچنین جامعه هدف واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان دزفول قریب به ۱۵۰ هزار نفر است که تاکنون حدود ۷۰ هزار نفر از آن‌ها واکسن خود را دریافت نموده‌اند.

علی فرهمندپور اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته دز دوم برای افرادی که نوبت تزریق‌شان رسیده، موجود است و از این نظر مشکلی نخواهیم داشت

وی افزود: در تلاشیم که تعداد بیشتری از افراد دز اول را دریافت کنند چراکه هرچه نفرات بیشتری دز اول را تزریق نمایند در پیک بیماری موفق‌تر خواهیم بود.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: در مرحله گذشته واکسیناسیون، افراد ۶۰ تا ۸۰ سال و افراد دارای بیماری واکسینه شده بودند که میزان مرگ‌ومیر در این گروه بسیار کاهش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مراکز واکسیناسیون که به‌زودی محل‌شان اعلام خواهد شد و در صورت دریافت واکسن به میزان مطلوب تا یک‌ ماه آینده فرآیند واکسیناسیون در شهرستان دزفول ادامه و تکمیل خواهد شد.

علی فرهمند پور تصریح کرد: بر اساس اعلام استان در شهرستان دزفول افراد متولد سال ۱۳۵۷ ماقبل آن نیز مجاز به دریافت واکسن هستند.

برگزاری مراسمات ماه محرم

علی فرهمندپور اظهار کرد: بنا بر مصوبات دریافت‌شده برگزاری مراسمات ماه‌های محرم و صفر بر اساس پروتکل‌های سال گذشته باید صورت گیرد و فعلا چند مکان برای استقرار برخی از هیئات بزرگ شهرستان در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: از مردم هم تقاضا داریم با توجه به شرایط کرونا در شهرستان، برای عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکنی که مشخص شده‌اند حضور یابند و از فضا و فرصت مهیا شده بهره‌مند گردند.

فرهمند پور تصریح کرد: برای روزهای تاسوعا و عاشورا فعلا تصمیم خاصی اتخاذ نشده و منتظر شرایط رنگ بندی شهرستان در روزهای آینده هستیم.

اعمال محدودیت‌های کرونایی

علی فرهمندپور اظهار کرد: در نظر داریم با اجرای طرح بسیج مردمی برای مقابله با کرونا که جزئیات آن متعاقباً اعلام خواهد شد از توانایی و ظرفیت تمام مردم برای کمک در اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها و همچنین مقابله با کرونا استفاده نماییم.

اخبار مرتبط